همه باید تلاش کنیم تا عموم مردم بیشتر با تئاتر آشنا شوند/ «زن نامرد» به زودی روی صحنه می‌رود

نویسنده و بازیگر تئاتر گفت: یک گروه تئاتر باحضور مخاطبانش زنده و سرپا است و قطعا اگر مخاطب نباشد ما هیچ حرفی برای گفتن در این عرصه نداریم. پس همه باید تلاش کنیم تا عموم مردم بیشتر با تئاتر آشنا شوند و تماشای تئاتر را حداقل ماهی یکبار یا دو ماه یکبار در اولویت‌های زندگی خود بگذارند.
تصویر همه باید تلاش کنیم تا عموم مردم بیشتر با تئاتر آشنا شوند/ «زن نامرد» به زودی روی صحنه می‌رود

به گزارش سایت خبری پرسون، بهنام سرلک، نویسنده و بازیگر تئاتر با اشاره بر اجرای نمایش «زن نامرد» در آینده‌ای نزدیک، گفت: این نمایش به زودی در یکی از سالن‌های خصوصی شهر تهران روی صحنه خواهد رفت. گروه بازیگران این نمایش را دانشجویان رشته بازیگری تشکیل خواهند داد و کارگردانی آن را آقای سید محمد صادق سیادت بر عهده دارند. نگارش این متن در سال 1400 پایان یافته و در رابطه با کینه، لجاجت و انتقام یک شخص است که در نهایت به چندین نفر آسیب جدی وارد می‌کند.

او ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه هزینه‌های یک تئاتر بیش از اندازه بالا است و فردی برای حمایت وجود ندارد! ما تهیه کننده نداریم اما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا بتوانیم این اثر را به بهترین شکل خود روی صحنه ببریم. فکر می‌کنم حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و خانه تئاتر در این مقطع زمانی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

برنده جایزه نمایشنامه نویسی چهلمین جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: در گذشته کارگردانان و تهیه کنندگان مطرح سینما بیشتر به تماشای تئاتر جوانان مینشستند و این امر به نوبه خود موجب افزایش انگیزه و شاید انتخاب آن بازیگر جوان می‌شد؛ اما در حال حاضر متاسفانه بنابر شرایط و دلایلی که شاید من نمیدانم، این اتفاق رخ نمی‌دهد و واقعیت این است که کمتر کسی از اهالی سینما و تلویزیون به تماشای تئاتر می‌نشیند!

او افزود: اینکه بسیاری از بازیگران سینما و تلویزیون که به تازگی مطرح شده‌اند، کارنامه خاصی ندارند و حتی یک تئاتر هم کار نکرده‌اند اما نقش اول و یا مکمل یک سریال خوب یا یک فیلم سینمایی خوب را بازی می‌کنند فکر می‌کنم جفا در حق بسیاری از بازیگران خوب تئاتر است که متاسفانه فضای کار برای آنها مهیا نشده است.

بازیگر فیلم سینمایی «شهری که با تو دیدم» عنوان کرد: در دو سال گذشته توانستم نگارش فیلمنامه دو سریال به نام‌های «سرهنگ تمام» و «لیدر» به پایان برسانم و امیدوارم به زودی امکان تفاهم با دو گروه خوب برای کار مهیا شود. اتفاقی که در این دو سال گذشته افتاد، بیکاری بیش از اندازه من به عنوان بازیگر بود که تمرکزم را بیشتر روی متن برد.

او ادامه داد: من تا به امروز تعدادی متن اعم از نمایشنامه و فیلمنامه نوشته‌ام که به جرات میگویم که در هیچکدام از آنها نخواستم و نمیخواهم کوچکترین آسیبی به فرد و جامعه وارد شود و اگر فاجعه‌ای در نمایشنامه یا فیلمنامه‌ام رخ می‌دهد قطعا پیامی را بدنبال خود دارد. اینکه فرد بعد از دیدن نمایش من یا بعد از خواندن فیلمنامه من از این فاجعه در زندگی شخصی خود جلوگیری نماید برای من بسیار حائز اهمیت است. علیرغم اخلاق هنری، متاسفانه برخی از دوستان ما در این حرفه با سرقت یک فیلمنامه، کار را برای ما دشوار می‌کنند. در سال گذشته متاسفانه متن یکی از فیلم‌های کوتاه من به سرقت رفت و من بالغ بر 6 ماه از زمانم را برای پیگیری این موضوع گذاشتم. همین امر باعث می‌شود تا کمتر بتوانم به افراد اعتماد کنم و سخت‌تر کار کنم.

سرلک خاطرنشان کرد: ورود جوانان به دنیای تئاتر درحال حاضر بسیار آسان‌تر است سال‌های قبل است؛ اما محکم می‌گویم که ماندگاری در این عرصه به مراتب از سال‌های گذشته سخت‌تر و دشوارتر است. با وجود سالن‌های خصوصی تئاتر به راحتی میتوان کار کرد و این امر برای هرکسی مهیا است، اما باید کاری ساخت که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم اصولی و درست ساخته شده باشد.

او در پایان گفت: امیدوارم در سال پیش رو مخاطبان مجددا با سالن‌های تئاتر آشتی کنند، یک گروه تئاتر باحضور مخاطبانش زنده و سرپا است و قطعا اگر مخاطب نباشد ما هیچ حرفی برای گفتن در این عرصه نداریم. پس همه باید تلاش کنیم تا عموم مردم بیشتر با تئاتر آشنا شوند و تماشای تئاتر را حداقل ماهی یکبار یا دو ماه یکبار در اولویت‌های زندگی خود بگذارند چراکه بوسیله تئاتر می‌شود بسیاری از حرف‌ها را بیان کرد.

483561