نقش پلتفرم­های اینترنتی در تغییر نگرش جامعه به فرهنگ مطالعه و سینما؛ از فیدیبو تا فیلم نت

پلتفرم­های اینترنتی مثل شبکه­های اجتماعی، وبلاگ­ها و سایت­های خبری، به عنوان یک ابزار قدرتمند در تغییر نگرش جامعه و فرهنگ سازی، نقش مهمی را ایفا می­کنند. این پلتفرم­ها به کاربران اجازه می­دهند تا به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف بیان کنند.
تصویر نقش پلتفرم­های اینترنتی در تغییر نگرش جامعه به فرهنگ مطالعه و سینما؛ از فیدیبو تا فیلم نت

به گزارش سایت خبری پرسون، پلتفرم­های اینترنتی مثل شبکه­های اجتماعی، وبلاگ­ها و سایت­های خبری، به عنوان یک ابزار قدرتمند در تغییر نگرش جامعه و فرهنگ سازی، نقش مهمی را ایفا می­کنند. این پلتفرم­ها به کاربران اجازه می­دهند تا به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف بیان کنند.

تاثیرات پلتفرم‌های اینترنتی

این پلتفرم­ها به کاربران اجازه می­دهند تا به آسانی به منابع و اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کنند و با دیدگاه­های جدید در سراسر دنیا آشنا شوند و اطلاعات متنوع و جدیدی را به دست آورند.

در نهایت این پلتفرم­ها به کاربران اجازه می­دهند با یکدیگر در نقاط مختلف شهر، کشور و جهان ارتباط برقرار کنند که این باعث می­شود به واسطه تبادل نظرات و راهیابی فرهنگ‌ها و تفکرات مختلف به سایر نقاط، نگرش یک جامعه به صورت کلی تغییر کند.

این پلتفرم­ها به عنوان یک فضای مجازی برای تبادل اطلاعات، دیدگاه­ها و نظرات، به جامعه کمک می­کند تا با چالش­های جدید روبروشده و درک بهتری از دیدگاه­های مختلف پیدا کنند. به علاوه، پلتفرم­های اینترنتی به عنوان یک وسیله با فضای آزاد و بدون محدودیت، افراد را قادر می‌سازد تا تجارب خود را با دیگر دستگاه­های دور دست به طور آزادانه و بدون هیچ محدودیتی به اشتراک بگذارند؛ که مشخصا تاثیر زیادی در فرآیند تغییر نگرش یک جامعه دارد.

پلتفرم­های متنوعی برای این ­کار طراحی‌شده و شما با استفاده از آن‌ها می­توانید فیلم­ها و محتواهای صوتی و تصویری با کیفیت مناسب و عالی را مشاهده کنید. اپلیکیشن­ها و سایت­های متنوعی مثل فیلم­نت، فیدیبو و... موارد داخلی هستند که برای این کار طراحی شده­اند و شما با مراجعه به سایت موپُن می­توانید از تخفیف­های این مجموعه مثل کد تخفیف فیلم­ نت، کد تخفیف فیدیبو و... استفاده کنید.

سایت موپُن علاوه بر این برای بسیاری از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی هم کد تخفیف‌های بسیار متنوعی را مانند کد تخفیف باسلام و این قبیل ارائه می‌کند.

VOD چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از پرداختن به موضوع تاثیر این بخش بر روی سینمای ایران، بهتر است ابتدا درباره­ی این پلتفرم توضیح مختصری بدهیم. کلمه VOD در واقع مخفف کلمه­ی Video on Demand می­باشد و به عبارت دیگر به فارسی به معنی ویدئو هنگام درخواست می‌باشد. سیستم­های VOD یک فناوری است که در واقع کاربران می­توانند فیلم­ها و برنامه­های مورد نظر خود را (محتوای صوتی و تصویری) در زمان دلخواه ببیند همچنین قابلیت جلو و عقب زدن، مکث کردن (استپ کردن) این فیلم­ها و محتواها همانند پخش‌کننده DVD برای کاربران خود فراهم کرده­است.

به عبارت دیگر با استفاده از این پلتفرم شما می­توانید از منزل، محل کار و... به راحتی و در هر زمانی که دوست دارید و بدون نیاز به مشاهده­ی برنامه در زمان پخش سراسری و در زمان مشخص، فیلم و یا محتوای صوتی و تصویری دلخواهتان را به راحتی و خیلی سریع انتخاب و سپس مشاهده کنید.

تاثیر پلتفرم VOD بر سینمای ایران

برای دسترسی راحت­تر به برنامه­های دلخواهتان، این پلتفرم در دسته­بندی­هایی قرار گرفته­اند که باعث می­شود کاربران به راحتی به فایل، فیلم و... مورد نظرشان دسترسی داشته­باشند و آن را پیدا کنند. اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت این سیستم را بررسی کنیم. باید بگوییم که پلتفرم VOD تمام تلاش خود را کرده­است تا مشتریان و کاربران این پلتفرم تجربه­ی یک مشاهده­ای با کیفیت بالا و عالی را تجربه کنند و تماشای برنامه­ی مورد علاقشان لذت ببرند.

البته که در صورت وجود محدودیت امکان پخش فیلم‌ها با کیفیت‌های پایین‌تر و مصرف حجم کمتر هم امکان‌پذیر است. همچنین برای استفاده از این پلتفرم‌ها با هزینه کمتر می‌توانید از انواع کوپن‌های آنها مانند کد تخفیف فیلم نت، کد تخفیف نماوا و... در ایران استفاده کنید.

پلتفرم VOD به عنوان یک فضای جدید برای ارائه­ی فیلم­ها و سریال­ها به مخاطبان، تاثیر قابل توجهی بر صنعت سینمای ایران دارد. با وجود این موارد، فیلم­های ایرانی می­توانند به راحتی در سطح جهان منتشر شوند و در دسترس بودن آن برای مخاطبان جهانی، باعث افزایش شناخت آثار سینمای ایران خواهد بود. همچنین پلتفرم VOD باعث شده­است تا تولیدکنندگان فیلم در ایران بتوانند با هزینه­ی کمتر و در زمان کوتاه­تر، فیلم خود را منتشر کنند و به دست مخاطبین بسیار بیشتری در سراسر جهان برسانند و گزارش می‌شود سود مالی و جلب رضایت بیشتری از این طریق ممکن می‌شود.

با توجه به رقابت شدید و بالا در بازار VOD، تولیدکنندگان فیلم در ایران نیز به ناچار مجبور هستند که آثار خود را با کیفیت و استانداردهای بالا تولید کنند تا بتوانند در این بازار رقابتی سهمی بزرگ داشته‌باشند و کاربران خود را حفظ نمایند.

اینترنت و تاثیرات آن

اینترنت دنیا را به روش های غیر قابل محاسبه تغییرداده است. این شیوه ارتباط افراد، روش انجام کسب و کار و نحوه اشتراک گذاری و دریافت اطلاعات را نسبت به قبل متفاوت‌کرده است. اینترنت همچنین تأثیر زیادی بر عادات مطالعه افراد داشته‌است. زیرا نحوه انتظار مردم برای دریافت اطلاعات و سرگرمی را عوض می‌کند.

اینترنت یک روش عالی برای به اشتراک گذاری و دریافت حجم زیادی از اطلاعات با سرعت زیاد است. تقریباً همه کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، یاد گرفته‌اند که اطلاعات را به سرعت پردازش کنند و انتظار اطلاعات را در قالبی مختصر و آسان برای هضم داشته‌باشند. از آن جایی که اینترنت به بستر اصلی تبدیل می‌شود که بسیاری از مردم اطلاعات خود را از آن دریافت می‌کنند، آنها انتظار دارند که حتی اطلاعاتی که در اینترنت وجود ندارد نیز به این شکل ارائه شوند.

تاثیر پلتفرم­های خدمات کتاب بر فرهنگ مطالعه مردم

عادات مطالعه سنتی کاربران کتابخانه اکنون با تغییر محیط و فرهنگ کاری تغییر کرده‌است. مردم اکنون به دنبال فرصتی برای خواندن مطالب در حالت الکترونیکی هستند. این کار از باری که فرد برای ماندن در داخل کتابخانه بر دوش دارد کم می‌کند و اکنون فرد حتی می‌تواند در سفر یا در حین حرکت در سراسر جهان مطالب مختلف را به راحتی و با سرعت بالایی بخواند.

کتابخانه‌های سنتی و کتابخانه‌های دیجیتال یکدیگر را تقویت می‌کنند تا نیازهای انواع مختلف خوانندگان را برآورده کنند. دانش‌آموزان نسل جوان گاهی مطالعه از طریق اینترنت یا پیگیری بررسی کتاب‌ها را ترجیح می‌دهند. زیرا چنین فرصت‌هایی را می‌توان به عنوان ابزاری مؤثر برای تقویت عادات خواندن در نظر گرفت. مطالعه تحت تأثیر عوامل زیادی مانند محیط، موضوع پیشینه، سن و غیره قرار دارد.

با وجود پلتفرم‌های جدید و متنوع، کتاب خواندن راحت‌تر شده‌است. وجود کتاب‌های صوتی و الکتریکی امکان مطالعات کوتاه و در شرایط مختلف را فراهم کرده‌اند و به همین واسطه میزان مطالعه و نحوه آن در سراسر دنیا تغییر پیداکرده است.

بدون شک دیجیتالی شدن می تواند کارکرد خدماتی کتابخانه ها را گسترش دهد، سطح خدمات آنها را ارتقاء دهد و شهرت اجتماعی آنها را افزایش دهد. خرید همه کتاب ها یا مطالعه کتاب ها در مدت کوتاهی امکان پذیر نیست، بنابراین پلتفرم­های دیجیتال به شما کمک می­کند تا مجموعه­ی کاملی از تمام کتاب­ها را به صورت مجازی داشته­باشید.

یکی از مزیت‌های دیجیتالی‌سازی در عملکرد جستجوی آن نهفته است، زیرا آسان، اجرا و خواندن آن آسان است و کتاب‌ها و مجلات هنوز اولین انتخاب خواننده هستند.

از دیگر مزایای استفاده از این پلتفرم‌ها، بحث هزینه است. معمولا شما با دریافت انواع کد تخفیف مانند کد تخفیف فیدیبو می‌توانید هزینه‌های خود را به شدت کاهش دهید.

482743