ثبت میمند در فهرست رویداد گردشگری کشور

نماینده فیروزآباد‌، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی استاندار و دیگر مقام‌ها و مسئولان استان فارس، 8 اردبیهشت‌ ماه به عنوان روز میمند در فهرست شهرهای گردشگری کشور نام گذاری شده‌ است.
تصویر ثبت میمند در فهرست رویداد گردشگری کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری استاندار و مقامات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، 8 اردیبهشت ماه به عنوان روز میمند در فهرست رویدادهای گردشگری ایران ثبت شد.

محمد مهدی فروردین در حاشیه جشنواره گل و گلاب در میمند با اشاره به اینکه این شهر در حوزه گردشگری و اقتصادی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در استان فارس به ویژه کشور برخوردار است، افزود: تولید و صادرات اسانس و عرقیات در این شهر علاوه بر افزایش ارزآوری، کشور را از این ماده سودآور بی نیاز می‌کند.
وی اظهارداشت: نام میمند در استان فارس با عطر و گل و گلاب پیوند خورده و باید بستر را برای معرفی این شهر در کشور و جهان گام‌های اساسی برداشته شود.
این نماینده مجلس افزود: میمند علاوه‌ برظرفیت های بالای گردشگری، آن گونه که در خور این شهر است از سوی متولیان به ایران و جهان معرفی نشده و نیز محصولات آن نیز در شهرهای دیگر فرآوری می‌شود.

فروردین افزود: با ثبت روز میمند در فهرست رویدادهای گردشگری کشور، شاهد رونق بیشتری در حوزه گردشگری و اقتصادی در این شهر شاهد هستیم.

شهردار میمند در ادامه این‌آیین گفت: جشواره گل و کلاب میمند از 6 تا 12 اردیبهشت‌ماه جاری در 3 بوستان بزرگ و تعدادی از باغ‌های این‌شهر آماده پذیرایی از میهمانان شرکت کننده در این حشنواره است.

فرهاد محمد رضازاده خاطرنشان‌کرد: میمند به عنوان قطب و خواستگاه گل و گلاب کشور هنوز به جایگاه اصلی خود در زمینه معرفی صنعت‌گردشگری و‌ محصولات تولیدی دست نیافته و حجم قابل توجهی گل به سمت کاشان و دیگر شهرها صادر می‌شود.

شهردار میمند بیان داشت: شهرداری میمند برای جذب سرمایه‌گذار برای گسترش صنایع تبدیلی آماده مشارکت و همکاری است.

این‌ مسئول اضافه کرد: شهر میمند علاوه بر گل محمدی دارای محصولاتی شامل بادام، گردو،چ و انگور است.

شهردار میمند ابراز داشت: در صدد ثبت ملی روز انار در شهر میمند هستیم.

482504