رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز

کاهش 95 درصدی آتش سوزی در سال گذشته در شیراز

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، تشکل‌ها، متولیان و دستگاه‌های اجرای، 95 درصد آتش‌سوزی آخر سال گذشته کاهش داشته است.
تصویر کاهش 95 درصدی آتش سوزی در سال گذشته در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی سازمان آتش‌نشانی شیراز بیش‌ از 95 درصد آتش‌سوزی آخر سال در شیراز کاهش یافته است.

هادی عیدی پور پیش از ظهر امروز در نشست‌ خبری با موضوع نجات طبیعت شیراز فصل همراهی برای نجات طبیعت از آتش سوزی اظهار داشت: حفاظت و‌صیانت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی از سوی شهرداری، معاونت ستاد بحران استانداری فارس، سازمان آتش‌نشانی و تشکل‌های مردم نهاد امری ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: در مدت 2 سال گذشته 168 مورد حریق با حضور 701 آتش‌نشان با‌ بیش از 150 ساعت عملیات مهار شده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: مهار 178 مورد آتش‌سوزی با بیش‌ از 47 عملیات در باغات خارج از شهر شیراز با احتساب 12 درصد کاهش آتش‌سوزی در سال جاری از دیگر خدمات سازمان آتش‌نشانی است.

عیدی پور بیان‌ داشت: آموزش در حوزه پیشگیری، فرهنگ سازی، در مدارس، ادارات، دهیاران، کارکنان شهرداری و تشکل‌های مردمی هنگام وقوع آتش در حریم شهر به ویژه ارتفاعات به صورت رایگان از جمله اهداف و عملکرد سازمان آتش‌نشانی است.

مدیر ستاد بحران استانداری فارس در ادامه نشست، افزود: استان فارس با 10 میلیون و 200 هکتار جنگل و منابع طبیعی از لحاظ وسعت در جایگاه ویژه‌ای در میان دیگر استان‌ها قرار دارد.

خلیل عبداللهی اظهار داست: بیش از‌ 64 درصد آتش‌سوزی کشور در استان فارس روی می‌دهد و در این راستا در سال گذشته با همدلی سایر نهادها و ارگان‌ها 94 درصد آتش‌سوزی‌ها در این استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، طبیعت را نابود می‌کند، گفت: برای مهار آتش در جنگل‌های بخش رستم از توابع شهرستان نورآباد 600 نفر در قالب هنگ طبیعت با تجهیزات کامل حضور داشتند و نیز در 2 سال گذشته 700 مورد و در سال قبل 200 آتش سوزی با تحهیز قرق‌بانان مهار شده است.

مدیر ستاد بحران استانداری فارس بیان داشت: اختصاص 6 میلیارد تومان به دستگاه‌های متولی، تشکل‌های مردمی، تجهیز 600 نفر به ابزار و ادوات آتش‌کوب برای مقابله با وقوع آتش‌سوزی و بیمه شدن افرادی که هنگام اطفاء حریق همکاری داشته‌اند از جمله فعالیت‌های ستاد بحران استانداری فارس در سال گذشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه نشست‌ خبری اظهار داشت: به علت خشک شدن گیاهان و مراتع بعد از بارندگی به ویژه در فصل تابستان بستر را برای آتش‌سوزی‌های احتمالی در استان فارس فراهم می‌کند.

غلام‌رضا غلامی خاطر نشان کرد: استفاده از امکانات و تجهیزات ادارات هنگام وقوع آتش‌سوزی احتمالی ضروری است.

این مسئول ابراز داشت: استفاده از ظرفیت پاکبانان به عنوان طبیعت‌بان و نیز ایجاد آتش‌بر برای مهار آتش‌سوزی باید مورد توجه متولیان و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

482181