پرسون از منطقه 5 تهران گزارش می دهد؛

عملیات طولانی مدت آبرسانی / اینجا جنگل حرا نیست

جنگل حرا در جزیره قشم قرار دارد که گاها سطح آب دریا به دلیل شرایط جزر و مد بالا پایین می شود، در یکی از بوستان های غرب تهران نیز به دلیل جریان آب عملیات آبرسانی همانند جنگل حرا جزیره قشم به وجود آمده است.
تصویر عملیات طولانی مدت آبرسانی / اینجا جنگل حرا نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، چند وقتی است عملیات آبرسانی از طریق حفاری چاه لوله انتقال آب در محله اندیشه منطقه 5 تهران به بوستان ترنم موجب حجم بالای آب در محیط فضای سبز این پارک شده و سپس این حجم آب به بزرگراه علامه جعفری سرازیر می شود که لغزندگی جاده و مشکلات در تردد شهروندان را به وجود آورده است.

براساس گزارش های میدانی خبرنگاران ما چند روزی می شود جریان آب در بوستان محلی و معابر شهری این محدوده غربی تهران رخ می دهد و گویا مسئولان مربوط چاره ای جز رها کردن آب ندارند.

بی مدیریتی عامل کمبود آب

در همجواری این بوستان نانوایی وجود دارد که یکی از شهروندان این محله در حال تهیه نان به خبرنگار ما گفت: اینکه مسئولان اداره آب زحمت می کشند برای تامین آب شهروندان از طریق چاه اقدام می کنند جای قدردانی دارد اما در هیچ کجای دنیا به این شکل فعالیت نمی کنند.

وی افزود: اگر مدیریت وجود داشت این آب را از طریق تانکرهای آب رسان انتقال می دادند و این تانکرها آب را برای شستشوی جداول معابر، مخازن زباله و یا فضای سبز حاشیه بزرگراه ها استفاده می کردند نه اینکه آب را رهاسازی کنند.

این شهروند غرب تهران گفت: شاید آبی که از این چاه تخلیه می شود برای درختان مناسب نباشد.

یکی دیگر از شهروندان در این باره به خبرنگار ما گفت: چه طور می شود شهرداری در موضوعات کوچک در صحنه حضور پیدا می کند؛ اما چرا شهرداری منطقه 5 در موضوع رها سازی آب در بوستان و معابر سکوت می کند و اقدامی برای این کار نمی کند.

او افزود: معلوم نیست عوامل شهرداری این محدوده شهر کجا هستند و اینکه کارکنان شهرداری همت نمی کنند آب موجود را به فضای سبز اطراف هدایت کنند و نگذارند وارد معابر شود.

گزارش از: سیاوش پارسا

481546