برگزاری هفته فرهنگی هنری بزرگداشت سعدی شیرازی؛ یکم تا هشتم اردیبهشت‌ ماه

مدیر کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی‌ استان‌ فارس‌ گفت: به مناسبت هفته فرهنگی بزرگداشت‌استاد سخن سعدی شیرازی از یکم تا هشتم‌ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شیراز‌ برگزار می‌شود.
تصویر برگزاری هفته فرهنگی هنری بزرگداشت سعدی شیرازی؛ یکم تا هشتم اردیبهشت‌ ماه

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلام استان فارس گفت: به مناسبت هفته فرهنگی هنری بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی‌ با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور از یکم تا هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

حمید رضا قانعی ظهر امروز در‌ جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این آیین اساتید و پژوهشگران سعدی شناس سخنان خود با موضوع گلستان و بوستان ضبط‌ و در حین برنامه برای شرکت کنندگان پخش می‌شود. وی تصریح کرد: آثار 12 گرافیست مطرح کشور و رونمایی از پوستر لحظه روزگار از دیگر محورهای هفته فرهنگی هنری و بزرگداشت سعدی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه حکمت، اندیشه و نیز مقام انسانی سعدی شیرین سخن در‌ جهان فراگیر و در میان مردم خود کمتر مورد توجه قرار گرفته است‌، افزود: مطالعه حکایت گلستان، بوستان و نیز پرداختن به ابعاد فکری، عرفانی و حکمت آمیز سعدی در شرایط فعلی حال و روح عوام به ویژه فرهنگ عمومی جامعه را دگرگون می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست، گفت: رونمایی از ارکستر سمفونیک‌ بزرگ فارس ششم اردیبهشت ماه در محل آرامگاه سعدی با همکاری معاونت فرهنگی و هنری شهرداری شیراز از جمله برنامه‌های محوری هفته فرهنگی و هنری سالروز سعدی شیرازی است.

غلام‌رضا خوش اقبال بیان داشت: پویش سعدی خوانی در 31 اردیبهشت‌ماه، گلباران آرامگاه سعدی، افتتاح نمایشگاه نقاشی، خط و پوستر با رویکرد بزرگداشت سعدی چهارم اردیبهشت در تالار حافظ از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

481495