حمایت ۸۰ موسسه قرآنی از پنج هزار کودک مناطق محروم

بیش از پنج هزار کودک و نوجوان در مناطق محروم با اجرای طرح آیات رویش مورد حمایت ۸۰ موسسه قرآنی قرار گرفتند.

تصویر حمایت ۸۰ موسسه قرآنی از پنج هزار کودک مناطق محروم

به گزارش سایت خبری پرسون، نخستین همایش تجلیل از حامیان تربیت قرآن جمعه شب، ۲۵ فروردین با حضور ۲۵۰ نفر از خیرین قرآنی در حسینیه الزهراء (س) در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد و حسین نبی‌لو، عضو هیئت مدیره موسسه انصار القرآن از برنامه هایی گفت که قرار است با همت خیرین ضمن ایجاد یک جریان اجتماعی در حمایت از تربیت قرآنی، زمینه رشد و تعالی کودکان و نوجوانان مناطق محروم کشور را فراهم کنند.

نبی‌لو گفت: در حال حاضر طرح «آیات رویش» در مناطق محرومِ ۲۷ استان کشور اجرا می‌شود و در این طرح بیش از پنج هزار نفر از کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۲ ساله توسط ۸۰ موسسه قرآنی مردمی پشتیبانی می‌شوند.

عضو هیئت مدیره موسسه انصار القرآن با تأکید بر اینکه تمامی حمایت‌های مادی خیرین عضو، بدون کم و کاست و به‌صورت اختصاصی، برای کودکان مناطق محروم هزینه می‌شود، گفت: بر اساس ضوابطی که در موسسه انصار القرآن وجود دارد، هزینه‌کرد از منبع حمایت‌های مالی خیرین محترم فقط برای کودکان مناطق محروم هزینه می شود و حتی برای امور اداری موسسه و همچنین برگزاری این همایش، از این منبع استفاده نمی‌شود.

در این همایش که به همت مؤسسه تربیتی آموزشی خیرین انصار القرآن برگزار شد، ابتداء گزارشی از اجرای طرح آیات رویش در مناطق محروم کشور ارائه شد. سپس سکینه سبزیان مجری طرح آیات رویش در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان به نمایندگی از شهرستان‌های دیگر به ایراد سخن و تبیین ابعاد تربیتی و آموزشی طرح آیات پرداخت و پس از آن نمونه‌ای از کلاس‌های قرآنی این طرح در قالب یک نمایش کوتاه توسط مربیان و تعدادی از کودکان مناطق محروم اجرا شد. یکی از بخش‌های ویژه این همایش اجرای سرود نوگلان ایران توسط کودکان مناطق محروم بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در پایان همایش، کودکان مناطق محروم یک هدیه یادگاری را که از سیستان و بلوچستان با خود به‌ همراه آورده بودند، به خیرین و حامیان موسسه انصار القرآن اهدا کردند.

موسسه خیرین انصار القرآن با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب‌ در حمایت از کودکان و نوجوانان در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی، با ماموریت تربیت دینی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان با اولویت مناطق محروم تاسیس شده است.

اهداف آموزشی طرح آیات رویش شامل تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، اعتقاد قلبی به حقانیت، جامعیت و جاودانگی قرآن مجید و جایگاه پیامبر و اهل بیت (ع)، توانایی خواندن قرآن، خواندن صحیح و روان کلام خدا، درک معنای آیات قرآن، درک معنای ظاهری عبارات و آیات، حفظ قرآن، به خاطر سپاری بخش‌هایی از قرآن (حداقل یک جزء)، انس با قرآن کریم، اشتیاق به خواندن روزانه و استماع آیات الهی همراه با تدبر در آیات، پیروی از قرآن و عترت و همچنین عمل به آموزه‌های قرآن و اهل بیت در ابعاد مختلف زندگی است.

منبع: ایرنا

480970