روستاها به ندرت از‌ سکنه خارج می شود

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی فارس گفت: به دلیل نبود مدیریت منابع آب و‌ خشکسالی بتدریج روستاها از سکنه خارج می‌شود.
تصویر روستاها به ندرت از‌ سکنه خارج می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: به دلیل مدیریت ناکار آمد مدیریت منابع آب و کاهش بارندگی شاهد افزایش انبوه روستائیان به شهرها هستیم.

سید علی رضا حمیدی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد انقلاب اسلامی و آغاز دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام در جمع خبرنگاران در مورد نرخ کاهش جمعیت اظهار داشت: جمعیت شهری با ۵۵ درصد و ۴۵ درصد روستایی که هم‌اکنون این رقم به ۷۵ درصد شهری و ۲۵ درصد روستایی رسیده که با خطر بسیاری روبه‌رور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ۵ برابر شدن اجرای طرح هادی، تحقق ۳۰۰ درصدی بودجه معابر روستایی، صدور مجوز معادل سازی قیر از سوی هیئت دولت و نیز مقاوم سازی ۶۷ درصد ۳۷ هزار واحد مسکونی و از این تعداد ۲۲۵ هزار واحد مقاوم و ۱۲۱ هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس بیان داشت: در حوزه معاونت فنی ۲ هزارو ۳۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی روستایی است که در افق ۱۰ ساله به ویژه با بازنگری ۷۰۰ روستای باقیمانده در مدت ۳ سال آینده تمامی روستاها باز نگری می‌شود.

حمیدی ابراز داشت: پاسخ دهی به ۱۵ هزار استعلام سالانه در سامانه راهور، افزایش محدوده تغییر کاربری مغایر با طرح هادی، واگذاری ۴ هزار قطعه زمین، صدور۷۰ درصدی سند خانه‌های روستایی، بهسازی ۵۶۰ روستا با اعتباری افزون بر ۲ میلیون و ۶۷۰ متر مربع معابر روستایی از دیگر عملکرد اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس است.

معاون بازسازی مسکن روستایی در ادامه این نشست افزود: بنیاد مسکن بر پایه علم، معماری نوین و نیز مشارکت مشاوره روستا و شهری، راه‌اندازی دفاتر تولید نقشه و طراحی تاسیسات و سازه‌ای از جمله برنامه‌های اجرایی این معاونت است.

فرج الله نصیری بیان داشت: اجرای طرح‌های آموزشی و ترویجی در راستای استفاده از پتانسیل سبزینگی روستاها، احداث سالانه ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاها در قالب نهضت ملی مسکن و نیز تعامل با بانک‌ها برای اختصاص اعتبارات بانکی از جمله فعالیت‌های این نهاد برای مهاجرت معکوس روستا به شهرها است.

480156