انتشار «سال نو» و رمانی درباره عشق و تروریسم

ترجمه رمان‌های «افعی‌های آتش» نوشته جلال برجس و «سال نو» نوشته یولی تسه منتشر شد.

تصویر انتشار «سال نو» و رمانی درباره عشق و تروریسم

به گزارش سایت خبری پرسون، «افعی‌های آتش: داستان عشق علی‌بن محمود القصّاد» نوشته جلال برجس با ترجمه کریم اسدی اصل در ۲۱۲ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان در انتشارات مروارید راهی بازار کتاب شده است.

نویسنده این رمان برنده جایزه بوکر عربی(۲۰۲۱) و رمان برنده جایزه «کتارا»(۲۰۱۵) شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: جلال بِرجِس (متولد ۱۹۷۰) شاعر و نویسنده اردنی، یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان نسل جدید در دنیای عرب به شمار می‌رود و چند اثر او، از جمله رمان «دفترچه‌های کتابفروش» و «بانوان حواس پنجگانه» مورد توجه بسیار خاص خوانندگان و صاحب‌نظران قرار گرفته است.

«افعی‌های آتش» یکی دیگر از آثار برجسته این نویسنده است که به موضوع عشق، تروریسم و افراط‌گرایی می‌پردازد. این رمان داستان معلمی است که از اردن به فرانسه فرار می‌کند و به مقام استادی فلسفه در دانشگاه سوربن می‌رسد و با کتابی که می‌نویسد به سرنوشتی فاجعه‌بار توسط گروه‌های تندرو در فرانسه دچار می‌شود. رمانِ برجس در دوخط موازی پیش می‌رود که یکی از آن‌ها داستان رمان‌نویسی است که متن رمان خود را از دست داده است و در جست‌وجوی آن است، و دومی داستان علی بن محمود القصّاد، استاد فلسفه عاشق است.

همچنین رمان «سال نو» نوشته یولی تسه با ترجمه پریسا رضایی در ۱۸۰ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۱۵ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: خانواده‌ای به ظاهر خوشبخت و مدرن راهی سفری تفریحی می‌شوند. با آن‌که این سفر باید نویدبخش روزهایی خوش برای این خانواده باشد، نویسنده به شکلی سربسته، جذاب و گیرا پدر خانواده را به سفری ذهنی در گذشته‌اش و روزهایی می‌بَرد که تجربه‌ای تلخ به زندگی او شکلی دیگر داده است.

نویسنده «سال ‌نو»، یولی تسه (متولد سال ۱۹۷۴) یکی از نویسندگان سرشناس آلمان است و در سال ۲۰۱۹ «جایزه ادبی هاینریش بُل» به وی تعلق گرفت. هیأت داوران این جایزه معتبر در بیانیه خود تأکید کردند که تسه «در نوشته‌هایش در مرز میان ادبیات و سیاست، و نیز شعر و حقیقت در حرکت است، و متن‌های او مملو است از پیام‌هایی مانند ستیزه‌گری میان نظم و هرج و مرج». تشریح چیره‌دستانه موقعیت‌های انسانی در زندگی مدرن اروپایی با عبارت‌های کوتاه و توصیف‌های موجز از دیگر ویژگی‌های این نویسنده است. رمان حاضر از نظر بسیاری از خوانندگان آلمانی بهترین اثر تسه محسوب می‌شود.

479988