مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در گفت و گو با پرسون:

پرداخت عیدی بازنشستگان پیش از موعد/ سرانه حوزه سلامت بازنشستگان افزایش می یابد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: عیدی بازنشستگان ماه گذشته همراه با حقوق اسفندماه پرداخت شد.
تصویر پرداخت عیدی بازنشستگان پیش از موعد/ سرانه حوزه سلامت بازنشستگان افزایش می یابد

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، نعمت‌الله ترکی در حاشیه جشنواره ورزشی بازنشستگان درگفت‌وگو با خبرنگار پرسون در فارس اظهارداشت: برای نخستین بار عیدی بازنشستگان همراه با حقوق بهمن‌ماه سال جاری به مبلغ یک‌میلیون و 850 هزار تومان از محل صندوق بازنشستگی به بازنشستگان کشور پرداخت‌شده است.

وی اشاره به اینکه یکی از وظائفی که صندوق بازنشستگی در حوزه اجتماعی، پیشگیری و ترویج فرهنگ، بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان است، افزود: ترویج ورزش‌های همگانی بین بازنشستگان و خانواده آنان نقش مهمی در حفظ سلامت جسم، روح جامعه هدف دارد، و در این راستا در سال جاری در سطح کشور 10 رشته ورزشی سبک به‌صورت علمی که از سوی مراکز درمانی تأکید شده اجراشده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور خاطرنشان کرد: رشته‌های ورزشی ابتدا به‌صورت استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزارشده است و در این راستا حدود 455 نفر در جشنواره ورزشی سراسر کشور در استان فارس شرکت کردند که 119 نفر رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

ترکی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در 8 رشته که از این تعداد 4 رشته انفرادی و 4 رشته دیگر گروهی که هفته گذشته باهم به رقابت پرداختند و باید اذعان داشت که برگزاری جشنواره ورزشی به دلیل کسب مقام نبوده بلکه برای ارتقای سلامتی جسم و روح برگزار شد که مورد استقبال بازنشستگان قرار گرفت.

وی بیان داشت: سال آینده مسابقات به‌صورت فصلی در استان و کشور برگزار می‌شود، هرچقدر در این راه هزینه کنیم جزء سرمایه بازنشستگان محسوب شده و در این مورد از جامعه یک‌میلیون و هفتصد هزارنفری بازنشستگان درخواست مهم دانستن این حرکت‌های فرهنگی به‌ویژه ورزش راداریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در پاسخ به سؤال عمده‌ترین مطالبات بازنشستگان، چیست، گفت: رسیدگی به معیشت، بهداشت، درمان و سلامت است و در این مورد حقوق مستمری‌بگیران در حد توان از طریق صندوق در بخش منابع اقتصادی و عمومی دولت به‌موقع پرداخت‌شده است.

ترکی ابراز داشت: در قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه ششم توسعه، مصوب گردید که دستگاه‌های متولی و اجرایی، بیمه‌های تکمیلی و مکملی بازنشستگان را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهند.

وی اظهارداشت: در سال آینده سعی شده است سرانه حوزه بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان را به میزان 2 برابر افزایش دهیم تا مشکلات جامعه هدف برطرف شود.

مدیرعامل بازنشستگان کشور در مورد معوقات حقوق بازنشستگان گفت: بخشی از معوقات مربوط به سنوات گذشته بوده بخشی مربوط به 2 و یا 3 دستگاه شامل دانشگاه علوم پزشکی که در سال هزار و 399 بحث افزایش 15 درصدی را داشتند و به علت تأمین نشدن منابع، تاکنون پرداخت‌نشده و با کمک دولت، مجلس و صندوق مرحله‌به‌مرحله این مشکل برطرف می‌شود.

وی در مورد همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: این موارد از دیگر مطالبات و دیون قرارگرفته که در تلاش هستیم سال آینده در مراحل مختلف مشکل همسان‌سازی و متناسب‌سازی بازنشستگان برطرف شود.

ترکی در پاسخ به اینکه چه میزان منابع به صندوق بازنشستگان تزریق‌شده است، خاطرنشان کرد: منابعی که در حوزه صندوق واریز می‌‌شود بخشی از آن حوزه کمک‌های دولت از منابع وجوه عمومی است که در حدود 85 درصد آن از منابع عمومی دولت که به‌صورت ماهانه در قالب حقوق پرداخت می‌شود و بخش دیگر حوزه درآمد‌ها از مراکز اقتصادی وابسته به صندوق و نیز از محل کسور شاغلین که بخش عمده منابع صندوق برای خدمت‌رسانی به بازنشستگان است.

وی بیان داشت: ماهیانه حدود 17 هزار میلیارد تومان در سال جاری به بازنشستگان پرداخت‌شده است.

رییس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان استان فارس در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد هدف از برگزاری مرحله نهایی چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشور به میزبانی استان فارس با محوریت صندوق بازنشستگی کشور، گفت: ترویج فرهنگ شادی، نشاط، کاهش فقر حرکتی، فراهم ساختن گردهمایی و دیدار بازنشستگان کشور در قالب جشنواره ورزی ازجمله اهداف این حرکت فرهنگی ورزشی است.

حمزه رستمی با اشاره به اینکه بازنشستگان با کمترین امکانات قادر به ارائه خدمت باکیفیت و ستودنی هستند، افزود: کانون بازنشستگی کشور مطمئن‌ترین و تأثیرگذارترین پل ارتباطی میان دولت، نمایندگان مجلس و نهاد‌های بالادستی به مطلوب در ارائه خدمات ایفای نقش می‌کنند.

وی تصریح کرد: حمایت، تقویت و نگاه کانون محوری ازجمله مطالبات کانون‌ها از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور است و در این راستا کانون بازنشستگان در کوتاه‌ترین بازه زمانی شاهد رفع مشکلات انباشته، پرداخت کسورات حقوقی، گواهی ضمانت کسر از حقوق، افزایش مبلغ وام‌های ضروری ازدواج فرزندان بازنشستگان، پرداخت به‌موقع حقوق اسفندماه وعیدی پایان سال ازجمله اقدامات در دوره مدیرعامل جدید است.

رییس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان استان فارس بیان داشت: طرح تأمین مسکن، تغییر و تحولات بنیادی در بطن صندوق بازنشستگی کشوری، یاردید میدانی استان‎ها، پرداخت هزینه‌های درمانی، مطالبات بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، اختصاص مبلغ 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بهره کم برای خرید لوازم‌خانگی بازنشستگان از دیگر خدمات به جامعه هدف است.

گفتنی است، کانون‌ بازنشستگی استان فارس طی درخواست مکتوب از محمدرضایی کوچی رئیس کمیته عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جهرم و خفرو اعلام آن در صحن علنی مجلس خواستار اجرای استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، برخورداری از کمک‌هزینه‌های رفاهی به‌صورت نقدی و غیر نقدی برابر ماده 30 و اعمال ماده 85 کانون مدیریت خدمات کشوری برای بیمه تکمیلی کارآمد شدند.

465751