عدم صدور مجوز برای فروش ماهی قرمز در آستانه عید

سرپرست سازمان میادین تبریز اعلام کرد: ماهی قرمز غیر بومی بوده و ممکن است با ورود به طبیعت به گونه ای مهاجم تبدیل و عرصه را برای گونه های بومی تنگ کند، لذا این سازمان نیز امسال هیچ مجوزی برای فروش این ماهی در مراکز عرضه و معابر شهر صادر نخواهد کرد.
تصویر عدم صدور مجوز برای فروش ماهی قرمز در آستانه عید

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی کیانی با اشاره به اینکه ماهی قرمز ارتباط تاریخی دقیق و محکمی با آداب و رسوم ایران باستان و سفره هفت سین نداشته و به مرور وارد رسومات عید ایرانیان شده است، گفت: ماهی قرمز غیر بومی بوده و ممکن است با ورود به طبیعت به گونه ای مهاجم تبدیل و عرصه را برای گونه های بومی تنگ کند، لذا این سازمان نیز امسال هیچ مجوزی برای فروش این ماهی در مراکز عرضه و معابر شهر صادر نخواهد کرد.

وی با اشاره به غیرمجاز بودن بساط فروش ماهی در معابر از شهروندان خواست با عدم خرید این نوع ماهی ضمن کمک به سلامت محیط در حذف سد معبر و ایجاد ترافیک توسط اینگونه بساط ها شهرداری را یاری کنند.

کیانی افزود: فروشندگان موقت سبزه و گلهای تزئینی عید نیز می توانند با دریافت مجوز از معاونت بهره برداری سازمان، در محل نمایشگاه ها و ایستگاه‌های نوروزی که در ۲۰ نقطه از سطح شهر برپا می شود، استقرار یابند.

منبع: برنا

465247