عربستان از این برنامه مشهور برای جاسوسی استفاده می‌کند!

پایگاه خبری سعودی لیکس اپلیکیشن جاسوس عربستان را لو داد.
تصویر عربستان از این برنامه مشهور برای جاسوسی استفاده می‌کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، محافل حقوقی نسبت به خطرات استفاده عربستان از برنامه‌هایی همچون برنامه Beem برای جاسوسی در راستای سرکوب مخالفان و منتقدان هشدار دادند.

به نقل از سعودی لیکس، از زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قدرت را در این کشور در دست گرفته است این کشور وارد تونل تاریک و سرکوب حقوق بشر شده است. زندان‌ها پر شده و شکنجه در آنجا افزایش یافته است. فعالان در داخل و خارج تحت تعقیب قرار گرفته و برخی از آن‌ها کشته می‌شوند.

محمد بن سلمان روش‌های متعددی را برای پیگرد و جاسوسی از آن‌ها در پیش گرفته که از جمله آن تعیین کارشناسان و به کارگیری مگس‌های سایبری برای تعقیب آن‌هاست.

سیاست نظام محمد بن سلمان بر اساس جاسوسی است. نظام بن سلمان پیشتر از برنامه جاسوسی اسرائیلی پگاسوس در ازای ۵۵ میلیون دلار کمک گرفت. بعد از برملا شدن رسوایی‌های جاسوسی علیه شخصیت‌های بزرگ و غربی؛ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی صادرات ابزارها و برنامه‌های امنیت سایبری برای کشورهایی از جمله عربستان را ممنوع کرد.

از جمله رسوایی‌هایی جاسوسی بازداشت احمد ابوعمو است که از ۶۰۰۰ حساب کاربری از جمله حساب‌های مخالفان عربستانی جاسوسی کرده است. وی به سه سال و نیم حبس محکوم شد.

این جاسوس از بدر العساکر دستور گرفته که «مسئول خارجی شماره یک» نامیده می‌شود و نامش ۵۳ بار در سندی آورده شده است.

با افزایش روابط عربستان و چین نظام بن سلمان برای دستیابی به امتیازهای تکنولوژی چینی تلاش کرد. شرکت ارتباطات عربستان از اولین مذاکرات عربستان و چین درمورد برنامه Beem طی فعالیت‌های نمایشگاه LEAP۲۳ در ریاض خبر داد.

اما در حقیقت استفاده از این برنامه یکی از حلقه‌های جاسوسی و هک کردن موبایل‌ها و اطلاعات شخصی است. از این برنامه استقبال زیادی شده است. عبدالرحمن الکنانی، مدیر اجرایی شرکت سایبری عربستان مدعی شد که این برنامه از اعتماد زیادی از سوی کاربران برخوردار شده است.

به گفته فعالان به محض اجرای این برنامه روی موبایل مسئله تنها به هک کردن فایل‌های خصوصی مثل تصاویر و مخاطبین و مکالمه‌ها محدود نمی‌شود بلکه این برنامه به مکان فرد و حافظه داخلی و خارجی موبایل دسترسی دارد.

استفاده از این برنامه به نظام محمد بن سلمان امکان تعقیب شهروندان و فعالان و پیگیری نظرات آن‌ها درباره اوضاع عربستان و انتقاد از دولت را می‌دهد.

منبع:ایسنا

465098