همدان چهارمین استان سالمند کشور

مسئول دبیرخانه سالمندان استان همدان گفت: ۱۲.۵ درصد جمعیت استان همدان سالمند هستند. که با توجه به زیرساخت‌های موجود پیشنهاد دادیم تا همدان به عنوان شهر دوستدار سالمند، انتخاب شود.
تصویر همدان چهارمین استان سالمند کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد قادری احسان‌پور دوشنبه ۸ اسفندماه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زن و خانواده استان همدان، اظهار کرد: بر اساس آمار، استان همدان با ۲۰۷ هزار سالمند، چهارمین استان سالمند کشور است که ۹۷ هزار سالمند مرد و ۱۱۰ هزار سالمند زن هستند.

قادری با بیان اینکه ۱۲.۵ درصد جمعیت استان سالمند هستند، تصریح کرد: تویسرکان با بیش از ۱۶ درصد جمعیت سالمند، سالمندترین و کبودراهنگ‌ با ۱۱.۵ درصد جمعیت سالمند، جوان‌ترین شهرستان استان هستند.

مسئول دبیرخانه سالمندان استان همدان خاطرنشان کرد: در نرخ ولادت ثبت شده، بیستمین استان کشور هستیم و الگوی باروری با افزایش سن ازدواج به سمت ۴۰ سالگی پیش می‌رود در حالیکه باید بین ۲۰ تا ۲۹ سال باشد.

قادری با اشاره به اینکه ۲۳هزار و ۸۰۰ خدمت در سال‌ جاری به سالمندان ارائه دادیم، بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود پیشنهاد دادیم تا همدان به عنوان شهر دوستدار سالمند، انتخاب شود.

منبع: ایسنا

465060