سریع‌ترین کاهش فعالیت کارخانه‌ای در ژاپن طی ۲ سال و نیم گذشته

شاخص مدیران خرید در بخش تولید کارخانه‌ای در ژاپن در ماه فوریه تا ۴۷‌.۴ کاهش یافت و برای چهارمین ماه پیاپی پایین‌تر از سطح ۵۰ قرار گرفت.
تصویر سریع‌ترین کاهش فعالیت کارخانه‌ای در ژاپن طی ۲ سال و نیم گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، فعالیت کارخانه‌ای در ژاپن در ماه فوریه با سریع‌ترین سرعت طی 30 ماه گذشته کاهش یافت که می‌تواند برای سومین اقتصاد بزرگ دنیا بسیار نگران‌کننده باشد. ژاپن با ضعف شدید تقاضا روبروست و تلاش می‌کند فشار قیمت‌ها را مهار کند.

شاخص مدیران خرید در بخش تولید کارخانه‌ای در ژاپن در ماه فوریه تا 47‌.4 کاهش یافته است. درحالی‌که در ماه گذشته برابر با 48.9 بود.

شاخص 50 مرز بین رکود و توسعه است. این شاخص در ژاپن برای چهارمین ماه پیاپی پایین‌تر از سطح 50 قرار گرفته و بیشترین کاهش از 47.2 در اوت 2020 را نشان می‌دهد.

تولیدکارخانه‌ای و سفارش‌های جدید برای هشتمین ماه پیاپی در ژاپن کاهش یافته است. سفارش از سوی اروپا بیشترین کاهش را از ژوئیه 2020 ثبت کرده که نتیجه کاهش تقاضای جهانی است. ضعف تقاضا قبلاً باعث رشد کمتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی و همچنین افزایش کسری تجاری در ماه ژانویه شده بود.

اما فعالیت در بخش خدمات به‌دنبال کاهش محدودیت‌های کرونایی برای ششمین ماه پیاپی رشد داشت. شاخص مدیران خرید در بخش خدمات در ماه فوریه به 53.6 رسید، یعنی بالاترین رقم طی 8 ماه گذشته. این شاخص در ماه گذشته برابر با 52.3 بود.

شاخص مدیران خرید کلی در ژاپن در ماه فوریه برابر با 50.7 بود و تغییر چندانی نسبت‌به ماه گذشته نداشت. بنظر می‌رسد شاخص بخش خدمات توانسته تا حدی عملکرد ضعیف بخش تولید را جبران کند.

464070