معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان ؛

در 66 نقطه از کشور عملیات محرومیت زدایی انجام شده است

معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، تأمین مسکن محرومان را به عنوان یک اقدام شاخص و فراگیر در اجرای طرح محرومیت زدایی دانست.
تصویر در 66 نقطه از کشور عملیات محرومیت زدایی انجام شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید خاوئی معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در در مراسم بهره‌برداری از ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برنامه بنیاد برای محرومیت زدایی در ۶۶ منطقه محروم کشور دنبال شده است گفت: در این برنامه‌ها موضوع تأمین مسکن محرومان به عنوان یک اقدام شاخص و فراگیر دنبال شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن بنیاد مستضعفان هم مصالح را در اختیار افراد قرار می‌دهد و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه و زمین نیز به افراد تحویل داده شده است.

خاوئی با بیان اینکه عمده اقدامات در استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی انجام شده است گفت: بیشترین هزینه‌ها نیز در استان سیستان و بلوچستان و خوزستان بوده است.

معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد در ساخت ۹ هزار واحد مسکونی مشارکت کرده است گفت: سیمان و میلگرد ۳ هزار واحد آسیب دیده از حوادث طبیعی تأمین شد و بصورت کلی ۱۹۰ هزار تن سیمان و ۲۸ هزار تن میلگرد توسط بنیاد در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته گفت: تأمین لوازم خانگی، کمک به خانواده‌های پر نوزاد، اهدای لوازم و تحریر و لباس نیز از جمله دیگر اقدامات بوده است و بیش از هزار میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی و ۴۰۰ میلیارد تومان به بهزیستی کمک شده است.

خاوئی با بیان اینکه ۳ میلیون بسته معیشتی میان افراد نیازمند توزیع شده است گفت: برای تأمین ۱۸ هزار جهیزیه عروس نیز بنیاد پیش قدم شده است و یک بیمارستان ۲۴۰ تخت خوابی، ۶ مرکز درمانی، کمک به تجهیز ۴۰ بیمارستان صورت گرفته است.

منبع: مهر

462982