تداوم تاخیر و ابطال پروازها به دلیل بدی آب‌و هوا؛

لغو پرواز کرمانشاه به تهران

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: شرایط نامساعد جوی موجب لغو پرواز صبح امروز کرمانشاه به مقصد تهران شد. همچنین از مسافران خواست قبل از حضور در فرودگاه از شرایط پرواز خود مطلع شوند.
تصویر لغو پرواز کرمانشاه به تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، «مجتبی بیاتی» روز یکشنبه افزود: پرواز ساعت ۸:۲۵ دقیقه صبح امروز متعلق به شرکت ایران ایر به مقصد تهران به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در طول مسیر لغو شد.

وی اضافه کرد: این پرواز قرار بود ساعت ۷:۴۵ دقیقه از مقصد تهران در فرودگاه کرمانشاه به زمین می نشست که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر این پرواز را باطل اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به بیان اینکه روزانه ۲ تا سه پرواز از این فرودگاه به مقصد تهران انجام می شود یادآور شد: در حال حاضر مشکلی برای نشست و برخاست پروازها در باند فرودگاه کرمانشاه وجود ندارد.

وی گفت: امروز پروازهای دیگری نیز از فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، کیش، مشهد و عسلویه انجام می‌شود که در صورت مساعد بودن هوا پروازها طبق برنامه پیش بینی شده انجام می گردد.

بیاتی اضافه کرد: هفته ای به طور متوسط ۶۰ پرواز از این فرودگاه به مقصد تهران، کیش، مشهد، شیراز و عسلویه انجام می گیرد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از مسافران خواست قبل از حضور در فرودگاه از شرایط پرواز خود مطلع شوند.

وی افزود: این فرودگاه هم‌اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است، در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.

بیستم بهمن ماه نیز لغو پرواز شماره ۴۱۱۶ از سوی شرکت هواپیمایی زاگرس به مقصد مشهد به دلیل شرایط نامساعد جوی موجب سرگردانی مسافران این پرواز در فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد که موجب بروز مشکلات فروانی برای مسافران این پرواز شد که نهایتا با ۱۶ ساعت تاخیر سرانجام در ۲۱ بهمن ماه صورت گرفت.

منبع: ایرنا

462347