مراقبت از مو با استفاده منظم از سرم و روغن مو

مراقبت از موها به واسطه استفاده از روتین مراقبتی استاندارد و مناسب، به حفظ سلامت موها کمک کرده و در افزایش زیبایی و جذابیت چهره نقش دارد. انواع مختلفی از محصولات مراقبتی برای کمک به تقویت موها به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند که در انتخاب آن‌ها باید به نوع نیاز و جنس موهای خود توجه کنید. به عنوان مثال موهای فر و مجعد نسبت به موهای صاف به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارند و راهکارهایی که برای مراقبت از این موها مورد استفاده قرار می‌گیرد با هم متفاوت است.
تصویر مراقبت از مو با استفاده منظم از سرم و روغن مو

به گزارش سایت خبری پرسون، استفاده از سرم‌های تقویت کننده و روغن‌های طبیعی برای پرورش ساقه‌های مو، رشد ریشه، جلوگیری از تضعیف و ریزش مو، افزایش لطافت مو و کمک به حالت پذیری بهتر آن از جمله اثربخش‌ترین ترفندهای مراقبتی به شمار می‌آید که در دوره و بازه زمانی مشخص به ایجاد نتایج مثبت و مطلوب خواهد انجامید. در ادامه این مطلب تاثیر استفاده از سرم و روغن در مراقبت از موها را بررسی کرده و سایر روش‌های لازم برای مراقبت اصولی از انواع مو را معرفی می‌کنیم.

ترفندهای مراقبت از مو

به کمک این ترفندها، می‌توانید به بهترین شکل ممکن از موهای خود مراقبت کنید:

استفاده از شوینده‌های مناسب

بدون ترید نخستین مرحله از روتین مراقبتی مو، شستشوی موها و پاکسازی آلودگی‌ها و چربی‌های آن به واسطه استفاده از شامپوی مناسب است. بدون شستشوی مناسب موها استفاده از مواد بهداشتی و محصولات مراقبتی بی‌معنا خواهد بود زیرا این مواد تنها بر روی موها و پوست تمیز سر اثربخش هستند. در مراقبت از موها باید انتخاب نوع شامپو را با توجه به جنس و نیاز موهای خود انجام دهید. اگر موهایی چرب و پوستی پرتعرق دارید لازم است از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید و چنانچه موهایتان خشک و شکننده است باید از شامپو مخصوص موهای خشک بهره بگیرید.

برای موهای فر و موهای رنگ شده نیز به ترتیب استفاده از شامپو مخصوص موهای آسیب دیده و شامپو مخصوص موهای رنگ شده بهترین گزینه است. بهترین شامپو مو روزانه از ترکیبات مغذی برای نرم و خوش حالت کردن موهای سر برخوردار است. انواع شامپو ترزمه دارای فرمولاسیون طبیعی و فاقد مواد شیمیایی برای پاکسازی و مراقبت هر چه بیشتر از موها طراحی شده و به شما برای داشتن موهایی تمیز، خوشبو، لطیف و خوش حالت کمک می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های شامپو ترزمه را معرفی می‌کنیم:

  • شامپو ترزمه مدل Repair & Protect
  • شامپو حجم دهنده ترزمه مدل Thick & Full
  • شامپو ترزمه مدل Silky & Smooth
  • شامپو ترزمه مدل Keratin Smooth Color

توجه داشته باشید که برای شستشوی موهای خود باید به تنظیم میزان حرارت آب نیز توجه کنید. استفاده از آب داغ برای شستن موها به لایه خارجی مو آسیب وارد کرده و حالت و رنگ موها را تغییر می‌دهد. حرارت آب داغ باعث خشک و شکننده شدن موهای سر شما می‌شود و آن‌ها را خشن و زبر می‌کند. بنابراین بهتر است در هنگام شستن موها علاوه بر توجه به استفاده از شامپوی مناسب و سازگار، از آب سرد یا ولرم برای پاکسازی موها استفاده کنید‌. اگر بعد از شستن موها عادت به استفاده از سشوار و سایر ابزارهای حرارتی برای خشک‌ کردن موها و ایجاد حالت دلخواه در آن‌ها را دارید نیز بهتر است دستگاه خود را بر روی حالت کم حرارت تنظیم کنید تا گرمای این ابزارها به بافت موهای شما آسیب نزند.

استفاده از سرم مو تقویت کننده

سرم مو از ساختاری مناسب برای مراقبت از موها تشکیل شده است. بافت نرم و سبک این نوع ترکیبات با تاثیر بر کوتیکول مو به ایجاد شکل و حالت مناسب در موها کمک می‌کند. سرم‌ها ساقه موها را پوشش داده به این شکل از آن‌ها در برابر آسیب‌هایی مانند حرارت و تاثیرات آلودگی محافظت می‌کند‌. تقویت بافت مو، آبرسانی کافی به موها، تنظیم چربی موها و افزایش لطافت و درخشندگی‌ آن‌ها از جمله مهم‌ترین‌ مزایای استفاده از سرم‌های تقویتی مو محسوب می‌شود.

در روند مراقبت از موها از سرم‌ها برای تغذیه هر چه بهتر سلول‌های مو و ایجاد درخشندگی در ساقه و تار مو استفاده می‌شود. این ترکیبات از کدر شدن رنگ موها جلوگیری کرده و حالت وز و خشن‌ آن‌ها را تغییر می‌دهند تا افزایش شانه پذیری و ایحاد حالت ظاهری مناسب در موها برای افراد رضایت بخش باشد‌. وجود فراورده‌های طبیعی، مواد گیاهی و انواع ویتامین و پروتئین در سرم‌های مخصوص موی سر باعث می‌شود بتوانید از این محصولات بدون نگرانی از ایجاد آسیب در موها برای افزایش سلامت آن‌ها استفاده کنید. استفاده مداوم از سرم مو باعث می‌شود آسیب‌های ایجاد شده در موهای شما پس از گذشت یک دوره زمانی مشخص بهبود یافته و از ایجاد درخشندگی و لطافت در موهای خود لذت ببرید.

مزایای استفاده از سرم‌های تقویتی در روتین مراقبت از مو

استفاده از سرم‌های تقویتی، مزایایی را به همراه دارد:

  • افزایش درخشندگی موها و کمک به ایجاد جلوه براق و روشن در آن‌ها
  • افزایش لطافت و نرمی موها
  • ایجاد حالت مناسب و زیبا در موها
  • کمک به شانه پذیری بیشتر موها و جلوگیری گره خوردن آن‌ها
  • رفع وزی موها
  • رفع موخوره
  • محافظت از موها در برابر آسیب‌هایی مانند تاثیرات حرارت ابزارهای حرارتی، نور آفتاب، آلودگی، رطوبت و ...
  • تغذیه سلول‌های مو

استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی دارای موادی منحصر به فرد و ویژه برای مراقبت از موها هستند. تاثیرات آنتی اکسیدانی، تقویت کنندگی و نرم کنندگی این فراورده‌های ارگانیک به موها برای رشد و پرورش هر چه بیشتر کمک می‌کند. استفاده از روغن‌های گیاهی برای افزایش شادابی و طراوت موها و کمک به لطافت و درخشندگی ساقه‌های مو قدمت طولانی دارد. این روغن‌ها میزان آبرسانی به ریشه‌ها و ساقه‌های مو را افزایش داده و به شانه پذیری موها کمک می‌کنند.

بهترین روغن‌های گیاهی برای ایجاد درخشندگی، لطافت و حالت مناسب در انواع موها به شرح زیر هستند:

  • روغن نارگیل
  • روغن کرچک
  • روغن بادام
  • روغن فندق
  • روغن کنجد
  • روغن زیتون
  • روغن جوجوبا
  • روغن آرگان

و ...

سخن آخر

استفاده از سرم مو و روغن‌های تقویت کننده بخش مهمی از روتین مراقبت از مو محسوب می‌شود و ضمن بهبود موهای آسیب دیده به محافظت از موها و جلوگیری از ایجاد صدمات بیشتر کمک می‌کند. در کنار استفاده از انواع سرم و روغن‌های ارگانیک استفاده از محصولات شوینده، نرم کننده‌ها ماسک‌ها و سایر محصولات بهداشتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام خرید محصولات مورد نظر لازم است ترکیبات تشکیل دهنده فرمولاسیون و نوع کارایی آن‌ها را با جنس موهای خود تطابق دهید.

460706