دادستان تهران:

کیفرخواست سارقان سابقه‌دار از خانه‌های پایتخت صادر شد

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای سارقان سابقه‌دار خانه‌های پایتخت خبر داد.
تصویر کیفرخواست سارقان سابقه‌دار از خانه‌های پایتخت صادر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، دادستان عمومی و انقلاب تهران از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست برای اعضای یک گروه از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار از منازل در تهران خبر داد.

علی صالحی با اشاره به سیاست‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع در رسیدگی به سرقت و جرایم خشن و برخورد قاطع با افراد مخل آسایش و امنیت روانی جامعه اظهارداشت: متهمان اصلی این پرونده از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار تهران هستند که به تنهایی یا با مشارکت یکدیگر سرقت‌های متعددی انجام داده‌اند و با انجام اقدامات پلیسی توسط مأموران آگاهی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: حسب دستور رئیس قوه قضاییه دایر بر تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها، این پرونده به صورت ویژه و در شعب تخصصی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

صالحی اضافه کرد: متهمان این پرونده هفت نفر هستند که همگی به اتهام مشارکت در سرقت‌های متعدد حدی و سرقت از منازل، تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و با توجه به شدت جرایم ارتکابی، برخی از شکات پرونده، خواهان اعمال اشد مجازات قانونی شده‌اند.

دادستان تهران با ذکر جزییات پرونده اظهارداشت: این افراد به ویژه سردسته آنها با اطلاع از مکان‌هایی که صاحب خانه حضور نداشته و گاهی در حضور افراد خانواده و تهدید آنها با سلاح‌های سرد و گرم وارد منازل می‌شدند و اقدام به سرقت می‌کردند.

وی تصریح کرد: خط قرمز دستگاه قضایی امنیت شهروندان است و کسانی که به هر دلیلی بخواهند امنیت را از مردم سلب کنند با اشد مجازات روبه رو خواهند شد.

دادستان تهران به مردم توصیه کرد: شهروندان با اقدام پیشگیرانه، اموال و اشیای قیمتی خود را در محل مناسب و امن نگهداری کنند.

منبع:قوه قضاییه

459364