️رشد چهار درصدی افزایش مسافر در سال جاری در فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: هم اکنون ۲۵ شرکت هواپیمایی در کشور فعال است که از این تعداد ۳ شرکت آسمان، ایران ایر و ماهان با استان ایلام همکاری می کند.
تصویر ️رشد چهار درصدی افزایش مسافر در سال جاری در فرودگاه ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون،جواد یگانه روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام، اظهار داشت: فرودگاه بستر مناسبی جهت انجام پروازهای شرکت های هواپیمایی بوده و در این راستا اجرای پروژه های جدید زیرساختی در این مکان در حال انجام است.

وی افزود: هم اکنون ۲۵ شرکت هواپیمایی در کشور فعال است که از این تعداد ۳ شرکت آسمان، ایران ایر و ماهان با استان ایلام همکاری می کند.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: جهت خدمات رسانی به مسافران، فرودگاه ایلام با ارگان های نظامی و انتظامی، شرکت های هواپیمایی، حفاظت فیزیکی، مرکز سوختگیری و ... همکاری دارد.

یگانه ادامه داد: شرکت های خدمات فرودگاهی که در فرودگاه به مسافران خدمات ارائه خواهند داد مستقل و باید مجوز از سازمان هواپیمایی کشور کسب کنند.

وی افزود: میانگین ماهانه پرداخت هزینه آب و برق و گاز فرودگاه ایلام حدود ۲۱ میلیون تومان و هزینه‌های بسیار بالای نگهداری فرودگاه بسیار بالاست، در حالیکه درآمد کسب شده سال گذشته ۵ میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان بوده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان دی ماه یک هزار و ۷۷۳ نشست و برخاست از طریق فرودگاه ایلام انجام شده است، گفت: همچنین این مدت یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۳ کیلوگرم بار از طریق فرودگاه ایلام جابجا شده است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه. در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵٠۲ مسافر اعزام و پذیرش شده است.

️پیشرفت ۹۹ درصدی ترمینال جدید فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام بیان داشت: ترمینال جدید ایلام با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۵٠٠ میلیارد ریال در متراژ ۶ هزار متر در آستانه بهره برداری است.

وی گفت: همچنین محوطه سازی فرودگاه ایلام با تامین اعتبار ۶٠٠ میلیارد ریال در حال اجراست.

یگانه افزود: تجهیزات داخلی ترمینال از جمله صندلی های ترمینال، کانتر پرواز، علائم راهنمایی مسافر نوار نقاله ، تسمه نقاله و ... با جذب اعتبار ۴٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب است.

وی اضافه کرد: برق رسانی و مجوز امتیاز آب و برق ترمینال جدید با اعتبار ۴٠ میلیارد ریال انجام شده است، همچنین جهت تخلیه آب‌های سطحی و فاضلاب بالغ بر ۳٠ میلیارد ریال اعتبار جذب و انجام شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام خاطر نشان کرد: سیستم جدید DVOR با اعتبار ۳٠٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب در فرودگاه است که سیستم قدیم جمع آوری و سیستم بروز دنیا نصب می گردد.

وی افزود: سال جاری طرح های خروجی و ورودی فرودگاه ایلام اصلاح و اجرای این مهم موجب کاهش فاصله زمانی تهران به ایلام بین ۱۵ تا ۳٠ دقیقه شده است.

️رشد چهار درصدی افزایش مسافر در سال جاری

یگانه یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته پذیرش مسافر ۴ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۲٠٠ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴٠۱ جذب شده است.

وی عنوان کرد: زیرساخت های فرودگاهی ایلام شامل سه پروژه مهم ترمینال جدید، موتورخانه مرکزی، محوطه سازی با اعتبار کلی ۱۵٠٠ میلیارد ریال است، سال گذشته با جذب اعتبار ۱۲٠ میلیارد ریال جهت ترمینال ۶۰۰ میلیارد ریال جهت محوطه سازی و ۱۷۰ میلیارد ریال موتورخانه مرکزی انجام پروژه های فوق انجام پذیرفته است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام افزود: طی ۱۰ ماهه گذشته با انجام ۱۷۷۳ نشت و برخاست ۱۳۲ هزار و ۵۰۲ مسافر و یک هزار و ۶۰ تن بار جابجا شده است.

جابجایی ۱۶ هزار و ۳۷۳ مسافر ایام اربعین در ایلام

وی اضافه کرد: از ۱۲ تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری در مجموع ۴۴۴ سورتی پرواز در فرودگاه شهدای ایلام ۱۶ هزار و ۳۷۳ نفر مسافر جابجا شده اند.

یگانه ادامه داد: همچنین در این ایام ۲۸۲ پرواز غیر برنامه ای، ۴۲ پرواز شخصیت ها و ۱٠ پرواز ویژه حمل مصدومین از طریق فرودگاه شهدای ایلام انجام شده است.

وی افزود: استقرار بالگردهای نظامی، ارتش و نیروی انتظامی به منظور پوشش امنیتی زوار، آماده نمودن سیستم های گذرنامه و نهاد جهت آمادگی پرواز های احتمالی در ایام اربعین انجام شد.

منبع:ایرنا

459318