هواشناسی استان هشدار زرد صادر کرد؛

خراسانی ها فعلا منتظر گرم شدن هوا نباشند / کاهش ۱۲ درجه ای دمای هوا

براساس اطلاعیه هواشناسی استان خراسان شمالی، زمان شروع آثار این سامانه و افت محسوس دما، امروز سه شنبه ۴ بهمن و زمان پایان آن نیز صبح جمعه ۷ بهمن ماه اعلام شده است که سبب یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و افت محسوس ۸ تا ۱۲ درجه ای دما (بویژه چهارشنبه شب و پنج شنبه شب) خواهد شد.
تصویر خراسانی ها فعلا منتظر گرم شدن هوا نباشند / کاهش ۱۲ درجه ای دمای هوا

به گزارش سایت خبری پرسون، در هشدار سطح زرد مورخ ۴ بهمن ماه هواشناسی استان، اعلام شده که پیش بینی می شود دمای هوا در نقاط مختلف استان ۸ تا ۱۲ درجه کاهش یابد.

هواشناسی خراسان شمالی در این اطلاعیه نسبت به وزش باد (گاهی باد لحظه ای شدید)، افت محسوس دما و مه صبحگاهی در اغلب نقاط استان بویژه شهرستان های شیروان، فاروج و بجنورد و بخش هایی از اسفراین هشدار داده است.

براساس این اطلاعیه، زمان شروع آثار این سامانه و افت محسوس دما، امروز سه شنبه ۴ بهمن و زمان پایان آن نیز صبح جمعه ۷ بهمن ماه اعلام شده است که سبب یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و افت محسوس ۸ تا ۱۲ درجه ای دما (بویژه چهارشنبه شب و پنج شنبه شب) خواهد شد.

در این اطلاعیه در خصوص توصیه های کشاورزی، حمل و نقل جاده ای، سلامت و انرژی آمده است: اطلاع از وضعیت جاده ها قبل از حرکت از طریق شماره ۱۴۱ و اطمینان از کافی بودن سوخت و سالم بودن تجهیزات فنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ استاندارد ضروری است.

خودداری از انجام عملیات بتن ریزی در هوای سرد و استفاده از ضد یخ استاندارد بتن، کنترل و تنظیم دما و پوشش گلخانه ها، روشن کردن چراغ ها در مه و رعایت سرعت مطمئنه، تخلیه آب لوله های تحت فشار، استفاده از ضد یخ در ماشین آلات کشاورزی و انتقال آن‌ها به مکان های مسقف، عایق بندی مخازن و لوله های های انتقال آب و مواد سوختنی جهت جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی و استفاده از جیره غذایی پر انرژی در دام و طیور با توجه به پائین بودن دما از دیگر مواردی است که نسبت به رعایت آن ها توصیه شده است.

منبع:ایسنا

459032