جنگ ترکیبی

با توسعه و پیشرفت فناوری های نوین در فضای مجازی با راه انداختن نبردهای اینترنتی و افزایش سرعت انتقال امواج جوامع مقاوم را با چالش های اساسی روبرو می‌نمایند.
تصویر جنگ ترکیبی

به گزارش سایت خبری پرسون،مجید ابهری در یادداشتی نوشت: اشارات مکرر رهبری هوشیار ما به جنگ ترکیبی و ضرورت توجه مراکز علمی و پژوهشی، نخبگان و اندیشمندان به ابعاد مختلف این جدال غیرانسانی و خطرناک آن دقیقا در راستای حساسیت و اهمیت موضوع بوده و لازم است اندیشکده‌های علمی و نظامی به ابعاد این جنگ عنایت ویژه داشته باشند.

نظریه پردازان علوم انسانی در زمینه‌های ایجاد و عرضه تکنیک های جنگ روانی بوده و همسو با آنها اقدامات ایذایی اقتصادی را در جهت قرار دادن مردم یک کشور در تنگناهای اقتصادی و ایجاد کمبودها وقحطی‌های کاذب و واقعی را در دستور کار خود قرار میدهند.

با توسعه و پیشرفت فناوریهای نوین در فضای مجازی با راه انداختن نبردهای اینترنتی و افزایش سرعت انتقال امواج جوامع مقاوم را با چالش های اساسی روبرو می‌نمایند.

تولید تسلیحات میکروبی و شیمیایی در جهت کشتارهای جمعی؛ اختلال‌اندازی در امواج رادیویی در قالب پارازیت های ویرانگر یکی دیگر از حرکات دشمن در جنگ ترکیبی می‌باشد. تولید اقلام مرگ‌زا و بیماری‌آور برای توسعه امراض جدید و مسری نیز یکی دیگر از برنامه‌های جنگ ترکیبی می‌باشد.

بانوان در نقش نیمه اصلی و فعال جمعیت کشور در راستای عنایت خاص به جنگ ترکیبی و قرار دادن بعضی از اقلام بیماری‌زا در لوازم آرایشی و بهداشتی باید دانش خود و دیگران را در این مسیر افزایش داده و فریب ظاهر فریبنده تبلیغات دروغین دشمنان را نخورند.

رسانه‌ها چه در قالب فضای مجازی و پلتفرم های مختلف و چه در راستای رسانه‌های نوشتاری و تخصصی باید به ابعاد و شکلهای مختلف جنگ ترکیبی دقت و توجه ویژه نموده و اطلاعات لازم را در اختیار بانوان ارجمند در طبقات مختلف سنی و اجتماعی قرار دهند.

تغییر سبک زندگی و تغذیه از غذاهای اصیل ایرانی به فست فودها باعث افزایش وزن؛ چاقی های نامتعارف و انواع بیماریها مخصوصا در کودکان و نوجوانان گردیده‌اند. جنگ ترکیبی یعنی تشکیل یک مجموعه از حیله‌ها و ترفندهای علمی پزشکی انسانی با بهره‌گیری از ابزار و تکنولوژی های مختلف بیرون از قواعد و تعاریف معمول و متداول از جنگ و کشتار.

علت تکیه بر نقش زنان در جنگ ترکیبی اهمیت و ویژگیهای جایگاه بانوان به عنوان مادر همسر و مربی در جامعه و نسبت به تربیت نسلهای آتی کشور می‌باشند. شایسته است نخبگان دانشگاهی و اصحاب رسانه با تحلیل جنگ ترکیبی و تبیین جایگاه بانوان واکسیناسیون لازم را در پیشگیریهای لازم به اجرا درآورند تا مبادا در این مقوله نیز دچار غافلگیری تاریخی جامعه نگردیم. حوصله و صبر و تحمل ذاتی در بانوان توانمندیهای برجسته‌ای در جایگاه آن‌ها در میادین جنگ نرم وجنگ ترکیبی می‌باشد.

456796