معاون آموزش وپرورش اردبیل:

اجرای پویش «هیس‌طوری» در مدارس اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پویش ملی کتابخوانی «هیس طوری» با هدف آگاه سازی تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.
تصویر اجرای پویش «هیس‌طوری» در مدارس اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدغلامحسن خلیلی موسوی بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای پرورشی این اداره کل اظهار کرد: پویش ملی کتابخوانی «هیس طوری» با هدف آگاه سازی تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این پویش در بستر شاد نیز فراهم شده است و دانش آموزان می‌توانند پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کنند و ضمن ارائه نظر به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس نوشت، نقاشی کمیک و تصویرسازی اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: پویش «هیس‌طوری» نه تنها زمینه مطالعه و کتابخوانی را برای دانش آموزان دهه هشتادی فراهم کرده است بلکه دانش آموزان با زبان ساده و روان می‌توانند نسبت به وقایع تاریخ استعمارگری در کشورهای جهان اطلاع پیدا کنند.

موسوی همچنین بر لزوم تطابق برنامه‌های پرورشی و فرهنگی با سند تحول بنیادین و ابعاد مختلف زندگی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: ما باید توجه کنیم که دانش آموز در تمامی شش ساحت تربیتی مذکور در سند تحول به طور متوازن تربیت شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی مناسب و ارزیابی و پیگیری فعالیت‌های پرورشی شد و افزود: بومی‌سازی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در سطح منطقه از موضوعات مهم بوده و باید در ارزیابی نواحی و مناطق ظرفیت‌های پرورشی هر شهر یا منطقه مد نظر قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

456249