بررسی کامل dl380 g10 plus ؛ نهایت قدرت و امنیت

رورهای پرولیانت dl380 در صدر لیست پر فروش‌ترین‌های اکثر کشورهای جهان قرار دارند، زیرا به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری یک پله بالاتر از نمونه‌های مشابه هستند.
تصویر بررسی کامل dl380 g10 plus ؛ نهایت قدرت و امنیت

به گزارش سایت خبری پرسون، سرورهای پرولیانت dl380 در صدر لیست پر فروش‌ترینهای اکثر کشورهای جهان قرار دارند، زیرا به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری یک پله بالاتر از نمونه‌های مشابه هستند. به بیان دقیق‌تر، ویژگی‌های سخت‌افزاری که این محصولات ارائه می‌کنند، گاهی اوقات فراتر از نیازهای کاری سازمان‌ها است. سرور DL380 g10 plus را باید برادر بزرگ‌تر سرور DL380 g10 توصیف کنیم که به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری ارتقاهایی دریافت کرده و برخی از عملکردهای آن بهتر شده و قیمت آن نیز متفاوت است. برای اطلاع از قیمت سرور erverHP DL380 G10 s می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

مقایسه DL380 G10 و G10 Plus

در مقایسه با DL380 Gen10، بزرگ‌ترین تفاوت آن پشتیبانی از نسل سوم پردازنده‌های مقیاسپذیر اینتل زئون است. علاوه بر این، به اسلات‌های توسعه‌پذیر نسل چهارم تجهیز شده که سرعت انتقال داده‌ها و شبکه را به میزان قابل توجهی بهتر کرده است.

سرورهای dl380 g10 plus طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های سخت‌افزاری را در خود جای داده‌اند که همان‌گونه که اشاره شد، پشتیبانی از خانواده پردازنده‌های مرکزی Xeon Scalable اینتل از شاخص‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. DL380 Gen10 با طراحی ماژولار جدید به‌روزرسانی شده در زمینه فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار گرفته است. علاوه بر این، کنترلرهای رید نیز به منظور پشتیبانی بهتر از فضای ذخیرهسازی و رابط‌های بیشتر به‌روز شدند که نقش مهمی در هنگام استقرار این سرورها در دیتاسنترها دارند.

حافظه DIMM در سرور g10 plus

این سرور مجهز به 32 اسلات DIMM است و توانایی پشتیبانی از 8 ترابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری 3200MT/s را دارد. به همین دلیل، سرور قدرتمندی در ارتباط با تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها و مدیریت تراکنش‌های مرتبط با پایگاه‌های داده است. علاوه بر این، 8 گیگابایت حافظه DRAM عملکرد آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است.

با این‌حال، یکی از مولفه‌های کلیدی که بهبود قابل توجهی نسبت به نسل قبلی داشته، ماژول iLO 5 HPE است که نه تنها انبوهی از ویژگی‌های جدید را ارائه می‌کند، بلکه فرآیند نظارت بر سرور را بهبود بخشیده است. یکی از ارتقاهای خوبی که این ماژول دریافت کرده، تخصیص حافظه اصلی بیشتر برای انجام کارهای مدیریتی است. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های امنیتی همچون رمزگذاری، فناوری تشخیص نقض و غیره به آن افزوده شده است.

کاربران می‌توانند در پکیربندی سرور از درایوهای SFF و LFF استفاده کنند، به طوری که امکان نصب هارد دیسک‌های با درگاه SAS/SATA به همراه SSD با درگاه NVMe وجود دارد. حداکثر فضای ذخیرهسازی داخلی HP DL380 G10 Plus در صورت نصب درایو‌های SFF و با استفاده از درایو ذخیرهساز HDD از طریق درگاه‌های اتصال SAS به ظرفیت معادل 550.8 ترابایت می‌رسد. به بیان دقیق‌تر، در آرایش 36 درایو به صورت SFF SAS HDD با ظرفیت 15.3 ترابایت امکان دستیابی به ظرفیت 550.8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد.

رابط‌ها و درگاه‌های سرور dl380 g10 Plus

سرور dl380 g10 plus مجهز به واحد جامع رسانه اچ‌پی است که سه پورت USB 3.0، پورت اتصال صفحه‌نمایش و فضایی برای 2 درایو SFF در بخش پایینی آن قرار گرفته است. در پشت سرور نیز سه خشاب دوگانه برای درایوهای SFF در نظر گرفته شده که تعداد درایوهای سرور را به 30 عدد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شاسی SFF از 20 درایو NVMe پشتیبانی می‌کند. اگر ظرفیت معیار مهمی است، دوازده درایو LFF در جلوی سرور، سه درایو در پشت دستگاه و حتی چهار درایو نیز از طریق کارت مدار سفارشی میانی در میانه سرور در دسترس کاربران قرار دارد.

تمامی مدل‌ها به تراشه S100i آرایه هوشمند تجهیز شده‌اند که از ریدهای 0، 1، 5 و 10 برای 14 درایو ساتا پشتیبانی می‌کنند. مدل 826556-B21 به ماژول snap-in Smart Array P408i که روی برد اصلی نصب شده تجهیز شده و حافظه کش 2 گیگابایتی در اختیار دارد که نقش مهمی در بافرسازی و دسترسی سریع به اطلاعات دارد. خوبشختانه، مدل‌های متنوعی از درایوهای حالت جامد قابل نصب روی این سرور هستند.

تامین امنیت سرور dl380 g10 plus با iLO 5

هنگامی که صحبت از مدیریت و امنیت به میان می‌آید، ماژول iLO 5 برگ برنده سرورهای اچ‌پی است. iLO 5 مدار مجتمع با کاربرد خاص است که هرگونه مورد مشکوک امنیتی در سرور را تشخیص داده و هشداری برای سرپرست شبکه ارسال می‌کند. هنگامی که سرور روشن می‌شود، ماژول فوق کار خود را آغاز می‌کند. فریمور خود با استفاده از مکانیزم انگشت‌نگاری Silicon Root of Trust فرآیند اعتبارسنجی را انجام می‌دهد و اگر فرآیند مذکور با شکست روبرو شود، مانع از راه‌اندازی سرور می‌شود. فرآیند امنیتی مهم بعدی که ماژول iLO انجام می‌دهد، بازیابی امن فریمور است که اگر عملیات با شکست روبرو شود، ایمیج بازیابی استقراریافته را جایگزین فریمور می‌کند. لایسنس استاندارد iLo 5 مجهز به سامانه فعال اعتبارسنجی رام است که اگر خطایی در این زمینه به وجود آید، سامانه رام پشتیبان را فعال می‌کند. اگر هر دو مکانیزم رام در اعتبارسنجی با شکست روبرو شوند، در این حالت، لایسنس Advanced Premium Security Edition روند بررسی و ترمیم فریمور و اعتبارسنجی روزانه آن‌را بر عهده می‌گیرد. همان‌گونه که اشاره کردیم، میزان حافظه در دسترس ماژول فوق نسبت به iLO 4 دو برابر شده است. علاوه بر این، زمان پاسخ‌گویی آن سریع‌تر شده که نقش مهمی در واکنش سریع و پیش‌آوری هوشمند (Intelligent Provisioning) ابزارهای راه‌اندازی و استقرار سیستم عامل را دارد. علاوه بر این، رابط مذکور یک تغییر زیرساختی را تجربه کرده و اطلاعات دقیق‌تر و کارآمدتری در اختیار سرپرستان شبکه قرار می‌دهد. سازمان‌هایی که تجربه کار با OneView را دارند برای پشتیبانی از سخت‌افزارهای نسل دهم نیازمند ارتقا به نسخه 3.1 هستند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد در هنگام استقرار راه‌حل‌های مجازی مثل Hyper-V به شکل دقیق‌تری به اطلاعات زیرساختی مثل درجه حرارت دسترسی داشته باشد و نشست‌ها را از راه دور کنترل کنند. به بیان دقیق‌تر از راه دور کارهای مهم مدیریتی را انجام دهند.

طراحی سرور dl380 g10 plus

طراحی ماژولار و خوش‌ساخت سرورهایplus dl380 g10 به آن‌ها اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل از دو رایز پشتیبانی کنند. در نتیجه بدون نیاز به ابزارهای خاصی قادر به نصب کارت‌های رایزر هستید. تمامی سرورهای این مدل به چهار درگاه گیگابیتی تجهیز شده‌اند و به شما اجازه می‌دهند کارت‌های Flexible LOM mezzanine را متناسب با نیاز خود روی سرور نصب کنید. لازم به توضیح است که سرور از یک کارت در شکاف اختصاصی در پشت برد اصلی و پورت دوگانه و چهارگانه فیبر 10 گیگابیتی همراه با یک کارت 10/25/40 گیگابیت اترنت با پورت دوگانه پشتیبانی می‌کند. این سرورها مجهز به یک جفت منبع تغذیه 800 واتی با ویژگی hot-plug هستند، اما توانایی پشتیبانی از منابع تغذیه 1600 وات را دارند. به طور معمول، میزان برق مصرفی سرورهای dl380 g10 plus در حالت 48 هسته مجازی در اوج بار ترافیکی برابر با 272 وات است.

اگر سوالی در زمینه خرید این سرور دارید، کارشناسان ما در بخش نظرات، به آن پاسخ خواهند داد.

445013