به همت مرکز انتشارات جهاددانشگاهی زنجان محقق شد؛

کتابی جهت آشنایی با سلول‌های خورشیدی

یکی از مولفان کتاب «سلول‌های خورشیدی» گفت: این کتاب درباره پیشرفتی که تا به امروز در زمینه سلول‌های خورشیدی که تجاری شده یا آزمایشگاهی بوده‌اند، مطالب بیان شده است.
تصویر کتابی جهت آشنایی با سلول‌های خورشیدی

به گزارش سایت خبری پرسون،حکیمه تیموری‌نیا درباره کتاب «سلول‌های خورشیدی، مفاهیم پایه‌ای، انواع روش‌های ساخت و کاربردهای تجاری»، اظهار کرد: در کتاب «سلول‌های خورشیدی مفاهیم پایه‌ای، انواع روش‌های ساخت و کاربردهای تجاری» از پایه در مورد سلول‌های خورشیدی، فرمول‌های فیزیکی، نسل‌های مختلف سلول‌های خورشیدی که در گذر زمان پیشرفت کردند و مزایا و معایب هر کدام صحبت شده است.

وی با بیان اینکه در کتاب «سلول‌های خورشیدی» درباره پیشرفتی که تا به امروز در زمینه سلول‌های خورشیدی که تجاری شده یا آزمایشگاهی بوده‌اند نیز مطالبی بیان شده است، افزود: دانشجویان مقاطع لیسانس، ارشد و دکتری، مخصوصا افرادی که در رشته‌های برق، مواد و شیمی در زمینه سلول‌های خورشیدی، موادی را سنتز می‌کنند یا در زمینه بازده‌های خروجی جریان‌های سلول‌های خورشیدی کار می‌کنند، می‌توانند کتاب را مطالعه کنند.

تیموری‌نیا تصریح کرد: خود من از سال اول دکتری در زمینه موادی که در سلول‌های خورشیدی کاربرد داشتند پژوهش کرده و مقاله‌های زیادی نیز چاپ کردم و یک سال هم در خارج از کشور در حوزه جدیدترین نسل سلول‌های خورشیدی پژوهش کرده و مقاله نیز چاپ شد.

مولف کتاب «سلول‌های خورشیدی» خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۴ با این حوزه سرو کار داشتم و با حوزه‌های علمی، دغدغه پژوهشگران این حوزه و نیاز دانشجویان برای یادگیری آشنا بودم. همچنین در این حوزه کتاب خاصی که بتواند همه سوالاتم را جواب دهد پیدا نمی‌کردم به همین دلیل با استفاده از مطالعات گسترده در این حوزه و مقاله‌ها، کتاب براساس دغدغه‌هایی که ممکن است یک دانشجو داشته باشد تالیف شده است.

گفتنی است کتاب «سلول‌های خورشیدی؛ مفاهیم پایه‌ای، انواع روش‌های ساخت و کاربردهای تجاری» توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان زنجان به چاپ رسیده‌ است.

منبع:ایسنا

444538