استقبال پیکر ۱۰ شهید گمنام در اردبیل

آیین استقبال از پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس روز شنبه همزمان با ایام فاطمیه با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان استان در فرودگاه اردبیل برگزار شد.
تصویر استقبال پیکر ۱۰ شهید گمنام در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، این شهدای گمنام پس از برگزاری آیین استقبال رسمی در فرودگاه اردبیل به مرکز استان منتقل شده و سپس پیکر مطهر چهار شهید جهت تشییع و خاکسپاری به شهرستان های پارس آباد، بیله سوار، خلخال و نمین اعزام و ۶ شهید نیز در نقاط مختلف اردبیل تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

همچنین با حضور مردم شهیدپرور و ولایی اردبیل اردبیل ساعت ۲۲ روز شنبه مراسم شبی با شهدا در مهدیه اردبیل برگزار می‌شود.

روز سه شنبه ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) پس از اقامه نماز در مصلی نماز جمعه اردبیل پیکر مطهر این شهیدان در شهرستان اردبیل در محوطه سپاه حضرت عباس(ع)، ستاد فرماندهی فراجا، تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) ، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه خواهران به خاک سپرده می‌شوند.

همچنین پیکر مطهر چهار شهید گمنام نیز طی آیینی با حضور گسترده و با شکوه هزاران نفر از اهالی مؤمن، ولایت مدار و شهید پرور در بخش "عنبران" شهرستان نمین، "شال شهرستان خلخال، "مغانسر" پارس آباد و روستای "گون پاپاخ" بیله سوار تشییع و به خاک سپرده می شوند.

پیکر مطهر این شهدای گرانقدر و والامقام در مناطق عملیاتی بدر، خیبر و زبیداد عراق تفحص شده است.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

منبع:ایرنا

443545