رتبه ۱۱ دانشگاه‌های تیپ دو علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی سمنان رسید

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ارتقاء شاخص‌های این دانشگاه در حوزه تحقیق و پژوهش خبر داد و گفت: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه، امسال افزون بر ۱۱۵ مقاله علمی در مجلات علمی و بین‌المللی منتشر شده است.
تصویر رتبه ۱۱ دانشگاه‌های تیپ دو علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی سمنان رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر مجید میر محمد خانی شامگاه ۲۹آذر، تعداد اختراعات ثبت شده و تعداد طرح‌های فناورانه امسال این دانشگاه را به ترتیب ۴ و ۱۱ مورد اعلام و اظهار کرد: ۳۵ واحد و هسته فناور در سال ۱۴۰۱ در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه مستقر شدند.

وی افزود: تعداد مقالات علمی و مقالات با همکاری بین‌المللی منتشرشده دانشگاه را ۱۱۵ مقاله در سال ۲۰۲۲ اعلام و تصریح کرد: تعداد مقالات دانشگاه در پایگاه Scopus نیز در مقایسه با آذرماه سال قبل، به تعداد ۴۰۹ مقاله افزایش یافته است.

دکتر میر محمد خانی اخذ مجوز تاسیس پردیس فناوری و نوآوری سلامت استان سمنان را مهمترین اقدام معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در سال جاری دانست و گفت: راه اندازی ساختمان شماره دو مرکز رشد فناوری سلامت، تشکیل و فعالیت کارگروه مشترک پژوهش و فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، تدوین شیوه‌نامه‌ها و آئین نامه‌های اجرایی، حمایت از تولید کالاهای سلامت محور و تجاری سازی آنها و مشارکت در رویدادهای فناورانه استانی و کشوری از دیگر اقدامات انجام شده مهم این این دانشگاه در حوزه پژوهش و تحقیق است.

وی تصریح کرد: با توجه به آخرین ارزشیابی انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی استان، موفق به اخذ رتبه ۱۱ در بین دانشگاه‌های تیپ دو علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱ شده است که این رتبه نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن قدردانی از توجه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به حوزه تحقیقات و فناوری، از تلاش‌های مدیران و روسای سابق مراکز تحقیقاتی دانشگاه و مجلات تخصصی دانشگاه، اساتید ،کارکنان معاونت تحقیقات و فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویان دانشگاه قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، «پژوهش» را به عنوان نیروی محرکه علم و پیشتازی در عرصه‌های پژوهش و فناوری دانست و اظهار کرد: پژوهش و تحقیق یکی از مهمترین شاخص‌ها و محورهای اصلی توسعه در هر کشوری است.

دکتر کامران قدس ادامه داد: پژوهش در کنار کار علمی یکی از ارکان مهم دانشگاه‌ها است و هفته پژوهش فرصتی مناسب برای ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی امور پژوهش محور در جهت توسعه و پیشرفت بیش از پیش دانشگاه در نیل به چشم انداز تعیین شده این دانشگاه است.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب زمینه ساز نیل به اهداف تعیین شده و فتح قله‌های علم و دانش خواهد بود و ما باید این بیانات گران بها را سرلوحه خود قرار داده و درراستای جهش و پیشرفت علمی در دانشگاه و به تبع آن در کشور عزیزمان گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش در حوزه سلامت یکی از بخش‌های مهم حوزه پژوهش است، گفت: پیشگامی دانشگاه در اخذ مجوز تاسیس پردیس فناوری سلامت بسیار مهم و ارزشمند است و باید از تحقیق و پژوهش در حوزه سلامت به عنوان یکی از زیرساخت‌های امنیتی، رفاهی، اقتصادی و توسعه‌ای نگریست و بر این امر مهم بیش از پیش تمرکز کرد.

قدس از پژوهشگران و فن‌آوران، استادان، دانشجویان و محققان، کارشناسان ، کارکنان و دانشجویان فعال در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قدردانیو خواستار تلاش ویژه‌تر در این بخش شد..

در این آیین که با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه برگزار شد، از پژوهشگران برتر دانشگاه در حوزه‌های علوم پایه و بالینی، شرکت دانش بیان برتر، کمیته تحقیقات دانشجویی برتر و مقاله برتر قدردانی شد.

منبع:ایسنا

443151