خرید طلا با رسید جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به خرید طلا از شهروندان کرده بود، خبر داد.
تصویر خرید طلا با رسید جعلی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی کسانی، در تشریح این خبر گفت: یک خانم کرمانشاهی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد قصد فروش انگشتر طلا در سایت خریدوفروش کالاهای دست‌دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرارگرفته است، لذا موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه پرونده بیان داشتند که پس از قرار دادن انگشتر طلا به ارزش 100 میلیون ریال در سایت دیوار، خانمی جهت خرید و قرار حضوری با وی تماس تلفنی گرفته است، سپس هنگام مراجعه با نشان دادن رسید واریزی جعلی از طریق گوشی، انگشتر را از وی دریافت کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند متهمه را مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

سرهنگ کسانی ادامه داد : متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد جهت ناشناس ماندن از سیم‌کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه با بیان اینکه متهمه با این شگرد از 3 نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، گفت: شهروندان سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال و تا زمانی که از انجام عملیات بانکی موردنظر اطمینان حاصل نکرده‌اند از ارائه هرگونه کالا به خریدار خودداری کنند و در صورت مشاهده از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

442916