هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در راستای ارائه تسهیل در خدمات شهری و حمل و نقل درون شهری ناوگان اتوبوسرانی هوشمند سازی می‌شود.
تصویر هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون حمل ونقل و تراقیک شهرداری شیراز اعلام کرد: برای نخستین بار ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی کلانشهر شیراز هوشمند سازی می‌شود
هادی شهدوست صبح امروز اظهار داشت: تا پایان هفته جاری برای نخستین‌بار در، کشور سامانه هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری با عنوان Bmc رونمایی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: سامانه هوشمند از طریق اپلبکیشن در اختیار شهروندان قرار می گیرد و سرعت، زمان حرکت و رسیدن به ایستگاه اتوبوس درون شهری، نحوه رفتار رانندگان با مسافران از دیگر مزایای این طرح است.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون 147 دستگاه اتوبوس خریداری، بازسازی بیش از 400 دستگاه فرسوده، رفع نقص معابر و افزایش 24 اتوبوس درون شهری از جمله فعالیت‌های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز است.
شهدوست بیان داشت: آغاز عملیات اجرایی سوله شماره گذاری در زمینی به وسعت 18 هزار مترمربع، تجهیز 5 خودرو پلیس، نصب 20 دستگاه تابلو پیام رسان با موضوع کاهش ترافیک تا پایان هفته جاری، نصب دوربین در 3 پارکینگ مسقف، هوشندسازی تاکسی‌ها برای پرداخت نرخ مسیر رانندگی، به ثمر رسیدن مطالعه جامع شهر شیراز بعد از 15 سال، رونمایی از مطالعات ارتقاء فرهنگ ترافیک، راه‌انداری ستاد نوروزی هزارو 402 و ثبت سامانه سرعت سنج برای کاهش تصادف عملکرد این معاونت است.
وی ابراز داشت: بهره‌برداری از فاز 1 خط 2 مترو از فلگه گاز به سمت کلبه و نیز اجرای فرهنگ ترافیک در 500 مدرسه در مقطع ابتدایی از برنامه‌های دست اجرا است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمرانی شورای اسلامی شیراز در این نشست خبری افزود: جابجایی پایانه‌ و علمی کردن پایانه حمل و نقل و اجرای طرح هادی تقاطع‌های رینگی با کمک معاونت حمل و نقل ترافیک و شورای شهر انجام شده است.
علی اکبر سلطانی بیان داشت: تکمیل تقاطع و دسترسی مناسب اتوبوس‌هاو خطوط حمل و نقل، خطوط ریلی و ارتباط فراگیر مسیرها از طریق اپلیکیشن از دیگر خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود.

441408