شروط قبولی در امتحان آزمون نظام مهندسی سال 1401

در زمان ثبت نام برای آزمون نظام مهندسی، احتمال وقوع هر گونه خطایی برای وارد کردن اطلاعات وجود دارد. اشتباهات رایج در وارد کردن محل سکونت برای تعیین حوزه امتحانی نیز در این میان از رایج ترین خطاهای مربوط به این حوزه محسوب می شود.
تصویر شروط قبولی در امتحان آزمون نظام مهندسی سال 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، در زمان ثبت نام برای آزمون نظام مهندسی، احتمال وقوع هر گونه خطایی برای وارد کردن اطلاعات وجود دارد. اشتباهات رایج در وارد کردن محل سکونت برای تعیین حوزه امتحانی نیز در این میان از رایج ترین خطاهای مربوط به این حوزه محسوب می شود. در این راستا فرصتی برای ویرایش اطلاعات وارد شده به داوطلبین این آزمون داده می شود که می توانند، با تغییر اطلاعات، حوزه امتحانی را در آزمون نظام مهندسی تغییر دهند. در این فرصت، ایجاد تغییر در کلیه اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی، اطلاعات فردی و... میسر می باشد.

تغییر حوزه امتحانی آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی

همه ساله آزمون نظام مهندسی برای ارائه پروانه های اشتغال رسمی به زیر گروه ها و رشته ها مختلف برگزار می شود. کلیه جزییات این آزمون ها که در دو نوبت در هر سال برگزار می شوند در سایت inbr.ir مشخص شده و افراد با مراجعه به آن اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل می کنند. ورود اطلاعات صحیح برای ثبت نام در این آزمون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که پذیرش در آن در گرو سوابق تحصیلی و اطلاعات فردی شرکت کنندگان است. به همین خاطر در صورت بروز هر گونه اشتباه و خطا در حین وارد کردن اطلاعات باید فورا برای تصحیح آن اقدام شود. در این زمینه تغییر حوزه امتحانی نظام مهندسی در زمان بندی به خصوصی انجام می گیرد.

اگر در مورد جنبه های مختلف این آرمون سوال یا نگرانی دارید، می توانید با خط تلفن مشاوره تخصصی دانش گذار تماس بگیرید. کارشناسان مشاوره تحصیلی دانش گذار اطلاعات دقیقی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند. آزمون نظام مهندسی آزمونی است که سالانه توسط موسسه سنجش در رشته های مختلف برگزار می شود. متقاضیان می توانند با قبولی در آزمون نظام مهندسی پروانه و مجوز خود را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون نظام مهندسی 1401

متقاضیان مرد ملزم به ارائه کارت معافیت موقت یا دائم یا کارت پایان خدمت سربازی جهت ثبت نام می باشند. این موضوع برای اخذ مجوز فعالیت در رشته مهندسی لازم و ضروری است
متقاضیانی که شرایط عمومی ذکر شده در بالا را دارند باید شرایط خاص در رشته خود را نیز داشته باشند. این داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ثبت نام خود را تایید کنند.
رشته های مجاز برای ثبت نام در آزمون 1401:

  • مهندسی عمران
  • مطالعات برنامه ریزی شهری
  • معماری
  • محل نصب دستگاه
  • رشته نقاشی
  • منطقه نصب برق
  • جریان ترافیک

تغییر حوزه امتحانی آزمون نظام مهندسی

شرایط تغییر حوزه امتحانی برای آزمون نظام مهندسی

خطا در هر یک از بخش های ورود اطلاعات شخصی افراد امری ناگزیر است. از این رو امکانات ویرایش آن ها نیز در چند نوبت فراهم می شود. در بازه های زمانی تعیین شده که برای هر آزمون دو الی سه نوبت ویرایش تعیین می شود، تغییرات مربوط به حوزه امتحانی انجام می گیرد. هر یک از این نوبت ها در زمان های مشخصی تعیین می شوند. در وهله اول داوطلبین فرصت دارند، در بازه های زمانی تعیین شده برای ثبت نام، وارد پروفایل خود شده و اطلاعات را تغییر دهند. در وهله دوم در زمان تمدید فرصت شرکت در آزمون نیز قادر به تغییر این اطلاعات خواهند بود.

تغییر حوزه امتحانی آزمون نظام مهندسی در زمان دریافت کارت وررود به جلسه نیز میسر می باشد و افراد می توانند، در هر یک از این سه نوبت اطلاعات مورد نظر را ویرایش کنند. برای این منظور می توانید، به باجه های رفع نقش مراجعه کرده و ایرادات موجود در این زمینه را برطرف کنید. در سال های اخیر در زمان ثبت نام، زمان بندی ویرایش اطلاعات نیز برای داوطلبین مشخص می شود. سایت معاون مسکن و ساختمان 3 الی 4 روز قبل از شروع آزمون، کارت ورود به جلسه شما را صادر می کند.

توجه داشته باشید که حوزه امتحانی آزمون مهندسی که انتخاب می کنید باید همان حوزه ای باشد که بتوانید از آن بازدید کنید. به عنوان مثال، نزدیک ترین منطقه به محل زندگی شما بهترین انتخاب است. اگر مکان آزمایش شما نادرست است یا اگر قصد دارید جابه جا شوید، باید منطقه آزمایش را تغییر دهید. زمانی که ثبت نام خود را به صورت آنلاین از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی به نشانی Inbr.ir به روز می کنید، و هنگام ارسال کارت ورود به جلسه، قسمت حوزه آزمون مهندسی را تغییر دهید.

زمان بندی ویرایش اطلاعات

تغییر حوزه امتحانی نظام مهندسی در هر یک از بازه های زمانی تعیین شده به سادگی انجام می گیرد. ثبت نام برای این آزمون در دو نوبت اسفند و اردیبهشت تعیین می شود. در همین زمان نیز مهلت کافی برای تغییر اطلاعات به داوطلبین داده می شود. در بخش بعدی در دوره های تعیین شده برای ویرایش و دریافت کارت ورود به جلسه امکان این تغییرات وجود دارد. در تعیین محل برگزاری آزمون خود، شهری را انتخاب کنید که به سادگی بتوانید، در آن حضور پیدا کنید. زمان برگزاری هر یک از این آزمون ها بسته به صلاحیت مکان برگزاری در نوبت صبح یا عصر تعیین می شود.

تغییر حوزه امتحانی آزمون نظام مهندسی

مراحل تغییر حوزه امتحانی آزمون نظام مهندسی

توصیه می کنیم، در زمان ورود اطلاعات خود دقت کافی برای ثبت مشخصات فردی و سوابق تحصیلی خود داشته باشید تا به اعمال تغییرات نیازی پیدا نکنید. اما در صورتی که با این مشکلات رو به رو شدید، وارد سایت inbr.ir شوید و به گزینه سامانه ورود به حرفه مهندسان مراجعه کنید.

در این پنجره به دنبال گزینه ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان بگردید. سپس باید ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید. در دست داشتن شماره پرونده و رمز عبور برای مراجعه به این بخش های سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. سپس به فرم ثبت نامی خود ورود پیدا می کنید و اطلاعات مورد نظر برای ویرایش در اختیار شما قرار می گیرند. برای صدور پروانه نظام مهندسی باید استانی را انتخاب کنید که قصد ادامه کار در آن جا را دارید. محلی که پروانه نظام مهندسی برای شما صادر می شود، تنها جایی است که می توانید از مدرک خود استفاده کنید.

پس از تایید اطلاعات تغییر یافته، مجددا کد رهگیری برای شما ارسال می شود که باید آن را ذخیره سازی کنید. در همه این مراحل برای تغییر حوزه امتحانی نظام مهندسی به امکان حضور در محل تقاضای پروانه نظام مهندسی دقت داشته باشید. در صورتی که قصد جا به جایی از مکان اولیه خود را دارید، اطلاعات خود را ویرایش کرده و مکان جدید را انتخاب کنید.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص روش تغییر حوزه امتحانی آزمون نظام مهندسی اطلاعاتی ارائه کردیم. با بررسی این اطلاعات به سادگی می توانید، حوزه برگزاری این آزمون ها را تغییر داده و این فرایند را با موفقیت پشت سر بگذارید. تغییر حوزه امتحانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که امکان فعالیت افراد تنها در شهری که در آن آزمون می دهند، فراهم می شود. به این ترتیب پس از آزمون حوزه فعالیت های فرد مورد نظر مشخص خواهد شد. از این رو هر گونه خطا در انتخاب استان محل آزمون، آینده شغلی شرکت کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع اصلی این گزارش سایت مشاوره تحصیلی https://www.daneshgozar.com/ دانش گذار می باشد.

429785