ایجاد تغییرات ترافیکی در محدوده شمال خیابان آزادی

تغییرات جدید در محدوده شمالی خیابان آزادی و به‌ویژه محله‌های توحید و دریان نو با مشارکت نهادهای خدمات‌رسان ایجاد می‌شود.
تصویر ایجاد تغییرات ترافیکی در محدوده شمال خیابان آزادی

به گزارش سایت خبری پرسون، بابرپایی نشست فصلی ستاد پیشگیری و مدیریت بحران در ناحیه۶ منطقه۲، مدیران و کارشناسان اداره‌های مختلف مشکلاتی را مطرح کردند که به گفته «محمدحسین رنجبر» معاون شهردارناحیه۶ با پیگیری‌شان برخی معضلات محله‌های توحید و دریان نو رفع می‌شود.

در این نشست، نمایندگان پلیس راهور درخواست بهسازی معابر و ساماندهی تابلوها را با توجه به بروز مشکلات ترافیکی در محدوده‌هایی مانند خیابان‌های حبیب اللهی، خوش، متولیان و... داشتند و پیشنهاد شد تابلوهای توقف ممنوع جنوب خیابان متولیان جمع‌آوری شود.

رنجبر گفت: «باتوجه به اینکه در ابتدای این محدوده بازار میوه وتره‌بار و در انتهایش ورزشگاه شوشتری قرار دارد و تردد بالای شهروندان، بسیاری از صاحبان خودروها به دلیل وجود تابلوها جریمه می‌شوند که دراین نشست، با طرح مشکل، پیشنهاد شد پس از بازدید مشترک مأموران پلیس راهور و کارکنان ترافیک شهرداری ناحیه و تصویب مسئولان طرح اجرایی شود.»

معاون شهردارناحیه۶ درباره سایر تغییرات ترافیکی محدوده هم ادامه داد: «برای رفع مشکل ترافیکی انتهای خیابان حبیب اللهی روبه‌روی کلانتری ۱۱۸ هم طرح جابه‌جایی دوربرگردان برای خودروهای سبک و جانمایی راهبند برای‌ تردد خودروهای سنگین خدمات شهری مصوب شده و به‌زودی اجرایی می‌شود. همچنین برای کاهش مشکلات فعلی خیابان‌های نمایندگی، نجاری و الهام هم تابلوهای شناسایی معابر مرمت و اصلاح خواهد شد.»

او درباره پیشنهاد یکطرفه کردن خیابان نیک روش در محدوده خیابان آزادی هم گفت: «این معبر با خیابان‌ها و کوچه‌های زیادی منشعب می‌شود و دلیل ترافیک آن هم ورود خودروها از معابر مختلف است اما با توجه به خواسته مردمی طرح یک‌طرفه کردن تردد آن بررسی و در صورت تصویب اجرا می‌شود.»

علاوه براینها در این نشست مأموران اورژانس و اداره گاز هم با توجه به فرارسیدن فصل سرما به آموزش شهروندان تأکید و پیشنهاد کردند دوره‌های آموزش امداد و نجات برای گروه‌های دوام و شهروندان برگزار شود.

همچنین با توجه به قدمت بالای ساختمان‌های محدوده جنوبی منطقه۲ و وجود خانه‌هایی با سیستم گرمایشی بخاری، پیش‌بینی شد علاوه بر بازدید از خانه‌های شهروندان، دوره‌های آموزشی در سراهای محله دایر شود.

429363