آغاز پویش نذر آب برای کمک به زائران اربعین

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی پویش مردمی نذر آب برای زائران پیاده‌ اربعین را با نام سقای آب آغاز کرده است.
تصویر آغاز پویش نذر آب برای کمک به زائران اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون، جمال رستم‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: پس از چند سال که به دلیل شیوع بیماری کرونا اعزام و حضور زائران در راهپیمایی اربعین حسینی کمرنگ‌تر بود؛ امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد بی‌شماری از زائران اباعبدالله(ع) از ایران عازم کشور عراق شوند تا در این اجتماع میلیونی و پرشکوه شرکت کنند.

وی افزود: از طرفی گرمای پیش‌بینی شده در مرزهای ایران و مسیر راهپیمایی اربعین باعث شد موضوع تامین آب آشامیدنی سالم و یخ بهداشتی برای زائران در این مسیر به عنوان یکی از دستورکارهای نهادهای آستان قدس رضوی قرار گیرد تا با تامین بخشی از این نیاز و توزیع آن از طریق مواکب ایرانی در مرزهای ایران و عراق و مسیر راهپیمایی اربعین به تامین امنیت و سلامت زائران کمک کند.

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی بیان کرد: با آغاز پویش نذر آب در آستان ضمن اینکه آستان قدس رضوی نسبت به تامین آب مورد نیاز اقداماتی را می‌دهد، از مردم و خیرین نیز خواسته شده در این امر خیر مشارکت کنند. مردم می‌توانند نذورات خود را از طریق سایت nazr.razavi.ir، شماره کارت نذورات آستان قدس رضوی و اپلیکیشن رضوان پرداخت کنند.

وی با اشاره به تاکید تولیت آستان قدس رضوی به همراهی با زائران اربعین عنوان کرد: در حال حاضر با حمایت مادی و معنوی آستان قدس رضوی با هدف خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی علاوه بر مواکب مستقر در مرزهای کشور، بیش از ۴۰ موکب از مشهد مقدس در کربلا، سامرا، کاظمین و... مستقر می‌شود و خادمان و خادمیاران امام رضا(ع) روزانه در سه وعده طبخ و توزیع غذا و تامین آب آشامیدنی و یخ سالم و بهداشتی مورد نیاز زائران را در برنامه این موکب‌ها دارند.

رستم‌زاده گفت: تاکنون نیز مشارکت مردم و خیران به ویژه خادمیاران دفاتر خدمت رضوی در استان‌های مختلف قابل توجه بوده است. در پایان اجرای طرح میزان مشارکت و نحوه توزیع این نذورات مردمی به اطلاع مردم خواهد رسید. امسال آستان قدس با محوریت بنیاد کرامت رضوی در ۱۰ نقطه مرزی با کمک خادمان و خادمیاران حضور خواهد داشت و به زائران حسینی خدمت ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: خادمیاران رضوی در مرزهای میرجاوه و ریمدان میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی خواهند بود و گروهی دیگر نیز در مرز دوغارون خراسان رضوی از زائران افغانستانی که از ایران به سمت عراق حرکت می‌کنند، استقبال و پذیرایی می‌کنند. خدمت به زائران خارجی در مسیر ایران به عراق محدود به شرق کشور نیست و میزبانی از زائران کشورهای آسیای میانه در مرز آستارا واقع در استان گیلان و خدمت به زائران جمهوری آذربایجان در مرز بیله‌سوار استان اردبیل نیز بر عهده بنیاد کرامت رضوی و خادمان و خادمیاران آستان حضرت رضا(ع) است.

وی افزود: همچنین مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز خسروی در کرمانشاه، مرز مهران در ایلام و مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان به عنوان موکب‌های آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) نظر گرفته شده است.

413792