کشف ماهی هایی که شبیه موجودات فضایی هستند + عکس

تصویر گونه‌ای عجیب و غریب از ماهی ها که به شکل موجودات فضایی هستند باعث حیرت دانشمندان شده است.
تصویر کشف ماهی هایی که شبیه موجودات فضایی هستند + عکس

به گزارش سایت خبری پرسون، بیشترین حیرت دانمشندان از این گونه ماهی‌های تازه کشف شده، توانایی‌شان در درخشش نور سبز رنگ از خودشان است. دانشمندانی که سر و کارشان بررسی انواع حلزون‌ماهی‌ها است، این گونه ماهی‌های جدید را با ظاهری فراتر از موجودات زمینی توصیف می‌کنند و می‌گویند که پروتئین‌های ضد یخ موجود در خون‌شان است که به آنها اجازه درخشش بدن‌شان به رنگ سبز را می‌دهد.

دیوید گروبر، محقق در موزه تاریخ طبیعی آمریکا و استاد زیست‌شناسی در کالج باروک دانشگاه شهری نیویورک که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته است، می‌گوید:‌ «حلزون‌ماهی‌ها یکی از معدود گونه‌های ماهی‌ها هستند که در میان کوه‌های یخ و یا در شکاف‌ها زندگی کنند. تعجب‌آور است که چنین ماهی ریزی بتواند در چنین محیط بسیار سردی بدون یخ زدگی زندگی کنند.»

گروبر در مقاله تحقیقاتی خود گفته است: «پروتئین‌های ضد یخ به سطح کریستال‌های یخ کوچک‌تر می‌چسبند و از رشد آنها به کریستال‌های بزرگ‌تر و خطرناک‌تر جلوگیری می‌کنند.» گروبر این نکته را اضافه می‌کند که ماهی‌های هر دو قطب شمال و جنوب به طور مستقل این پروتئین‌ها را در بدن خود تکامل دادند.

این کشف جدید از سواحل گرینلند، نشانه روشنی از تغییرات تکاملی موجودات دریایی است. درخشیدن به عنوان ویژگی‌ در این گونه‌ها در نظر گرفته می‌شود که برای حفظ دمای بدن در شرایط سخت منطقه قطب شمال ایجاد شده است. پروتئین‌های ضد یخ مختلف به‌طور مستقل در تعدادی از نسل‌های ماهی‌های مختلف که هم چندان به مرتبط نبودند، تکامل یافته‌اند. این پروئتین‌های تکامل‌یافته برای بقای این موجودات در این زیستگاه‌های با شرایط بسیار سخت؛ حیاتی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

412629