حذف فیلم‌های روستایی و جلیلوند

سینمای ایران با چه فیلمی به اسکار می‌رود؟

فیلم‌های سعید روستایی و وحید جلیلوند از رقابت برای حضور در اسکار خارج شده‌اند.
تصویر سینمای ایران با چه فیلمی به اسکار می‌رود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی که سینمای ایران کمتر از پنجاه روز برای معرفی نماینده‌اش به اسکار وقت دارد و تا فردا هم کمیته انتخاب نماینده ایران باید به اسکار معرفی شوند، امروز گفت و گویی از مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم با موضوع وضعیت پروانه نمایش فیلم‌های مختلف منتشر شد گفت و گویی که او در آن از صدور مجوز فیلم‌هایی چون «تفریق»، «جنگ جهانی سوم»، «بی رویا»، «ملاقات خصوصی» و احتمالا «روشن» و «سه کام حبس» خبر داده. جمعی که در کنار فیلم‌های اکران شده‌ای چون «زالاوا»، «محبوریم»، «تی تی»، «علف‌زار» و... وارد رقابت برای انتخاب نماینده ایران برای اسکار می‌شوند.

در این گفت و گو اما هیچ اشاره‌ای به وضعیت «برادران لیلا» و «شب داخلی دیوار» نشده. دو فیلمی که بالاترین سطح حضور جهانی را با حضور در بخش‌های مسابقه جشنواره‌های کن و ونیز داشته‌اند و در یک شرایط عادی باید رقابت برای حضور در اسکار بین این دو فیلم می‌بود. حالا اما با صادر نشدن احتمالی پروانه نمایش این فیلم‌ها، به نظر می‌رسد فیلم‌های سعید روستایی و وحید جلیلوند از رقابت برای حضور در اسکار خارج شده‌اند.

بدین ترتیب و با حذف دو شانس اصلی و اگر معیار حضور جهانی فیلم‌ها باشد احتمالا رقابت نهایی بین «تفریق» و «جنگ جهانی سوم» خواهد بود هرچند با توجه به روحیات مدیران سازمان سینمایی همچنان باید گزینه تحریم اسکار از سوی آنها را هم مدنظر داشت.

منبع: هنر ام‌روز

410693