در راستای ایفای مسئولیت‌های زیست محیطی شرکت معدنی املاح ایران انجام شد؛

ایجاد کانال در تالاب میقان جهت کاهش گسترش نیزارها

شرکت معدنی املاح ایران به منظور کاهش مشکلات ناشی از گسترش نیزارهای اطراف تالاب میقان و جلوگیری از پیشروی پساب فاضلاب اراک در محدوده فرودگاه، با استفاده از ماشین آلات مهندسی و بوسیله ایجاد کانال، اقدام به لایروبی مسیر انتقال آب از تصفیه‌خانه فاضلاب به سمت تالاب کرد.

تصویر ایجاد کانال در تالاب میقان جهت کاهش گسترش نیزارها

به گزارش پرسون از مرکزی ، در پی بازدید میدانی مدیرکل مدیریت بحران استان و سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی از منطقه تالاب میقان اراک، جلسه ای به منظور رفع مشکلات موجود در هدایت سطح آب تالاب میقان برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ناشی از جلوگیری از تجمع پساب در مجاورت فرودگاه، کاهش ارتفاع هیدرولیکی آب و همچنین جلوگیری از ماندایی شدت پساب مورد بررسی قرار گرفت.


پیرو این نشست و به منظور رفع مشکلات موجود، شرکت معدنی املاح ایران با استفاده از ماشین آلات مهندسی مورد نیاز و با نظارت مدیریت بحران استان و نمایندگان محیط زیست استان مرکزی اقدام به ایجاد کانال مسیر موقت به سطح مقطع ۲ مترمربع و به طول ۳ کیلومتر جهت تسهیل در انتقال آب به سمت شمال تصفیه‌خانه فاضلاب اراک کرد.
این کانال که در پی مسدود شدن دو کانال قبلی، ایجاد شده است موجب هدایت آب به خط تالاب می شود و از رشد نیزارها و خیزش گرد و غبار در منطقه تالاب جلوگیری می‌کند.


مشارکت شرکت معدنی املاح ایران در امداد رسانی به مدیریت سیل در مسیر روستاهای اطراف مجتمع‌های تولیدی

شرکت معدنی املاح ایران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود نیز، همواره در شرایط بحرانی در کنار مردم بوده است. در همین راستا و در پی وقوع بارش‌های ناگهانی اخیر و مسدود شدن راه‌ها، این مجموعه به درخواست سازمان صمت استان مرکزی و فرمانداری اراک، با استفاده از ماشین آلات سنگین جهت بازگشایی و لایروبی مسیرها، در امدادرسانی به مردم روستاهای اطراف مجتمع تولیدی اراک مشارکت کرد.


این گزارش حاکی است نقش حمایتگر شرکت معدنی املاح ایران در امدادرسانی به دیگر نقاط سیل زده کشور ادامه دارد به طوری که در پی وقوع سیل در مناطق اطراف مجتمع های تولیدی، این مجموعه با استفاده از ماشین آلات سنگین، با امداد رسانی به مدیریت سیل در بازگشایی و لایروبی مسیرهای اطراف مجتمع‌های تولیدی گرمسار، آرادان و روستای ده نمک به یاری مردم سیل زده منطقه شتافت.

409280