در مورد سیاهچاله‌ها چه می‌دانید؟

سیاهچاله‌ها یکی از رازآلود‌ترین رخداد‌های کهکشانی هستند و اطلاعات دانشمندان نیز در این زمینه کافی نیست.
تصویر در مورد سیاهچاله‌ها چه می‌دانید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سیاهچاله‌ها از اسرارآمیزترین اجرام در کیهان شناخته می‌شوند و این مسئله تا حدی به دلیل این ویژگی است که آن‌ها تمام نور‌های اطراف خود را به دام می‌اندازند. به معنای دیگر ما هرگز نمی‌توانیم آن‌ها را با ابزار‌های سنتی ببینیم. با این حال، این بدان معنا نیست که دانشمندان در مورد این اجرام عظیم کیهانی هیچ اطلاعاتی ندارند.

بر اساس گزارش slashgear، مفهوم سیاهچاله برای اولین بار توسط حل معادلات نسبیت عام که توسط آلبرت اینشتین در سال ۱۹۱۵ مطرح شد، مورد شناسایی قرار گرفت.

دانشمندان فرآیند تولد سیاهچاله‌ها را فرموله کرده‌اند و متوجه شده‌اند که نسخه‌های بسیار پرجرم آن‌ها در قلب اکثر کهکشان‌ها قرار دارند. ما حتی می‌دانیم که برخی از این سیاه‌چاله‌ها ماده‌هایی از سیارات دیگر مصرف می‌کنند و باعث ایجاد فوران‌هایی می‌شوند که می‌توانند هزاران سال نوری کشیده شوند.

در سال ۲۰۱۹، دانشمندان با استفاده از تلسکوپ افق رویداد توانستند اولین تصویر مستقیم از یک سیاهچاله بسیار پرجرم را در قلب کهکشان مسیه ۸۷ بگیرند. در همین سال تصویری از سیاهچاله در مرکز کهکشان راه شیری منتشر شد. این تصویر از سیاهچاله نشان دهنده یک نقطه عطف است و اینکه چقدر در افزایش درک خود از سیاهچاله‌ها پیشرفت کرده ایم. اما هنوز هم نکات بیشتری برای کشف وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

406738