انواع غلظت دهنده های صنعتی/ خرید مواد شیمیایی از پیشگامان شیمی

غلظت دهنده های صنعتی در واقع موادی هستند که به منظور افزایش ویسکوزیته یک محصول مورد استفاده قرار می­گیرند. غلظت دهنده ­ها علاوه بر اضافه شدن به محصولات پایه حلال، به محصولات پایه آب نیز افزوده می­شوند. لازم به ذکر است که این مواد علاوه بر افزایش ویسکوزیته، کارایی ­های بیش­تری دارند.
تصویر انواع غلظت دهنده های صنعتی/ خرید مواد شیمیایی از پیشگامان شیمی

به گزارش سایت خبری پرسون، غلظت دهنده چیست و غلظت دهنده های صنعتی کدام اند!..

غلظت دهنده های صنعتی در واقع موادی هستند که به منظور افزایش ویسکوزیته یک محصول مورد استفاده قرار می­گیرند. غلظت دهنده ­ها علاوه بر اضافه شدن به محصولات پایه حلال، به محصولات پایه آب نیز افزوده می­شوند. لازم به ذکر است که این مواد علاوه بر افزایش ویسکوزیته، کارایی ­های بیش­تری دارند. از جمله تأثیرات دیگر آن­ها، می­توان به جریان­پذیری، ضد رسوب بودن و ته نشینی اشاره کرد.در این مطلب به معرفی پرکاربردترین غلظت دهنده های صنعتی می­پردازیم. همچنین در صورتی که نیاز به خرید غلظت دهنده­ها در صنعت خود دارید.بخش پایانی مقاله می­تواند شما را برای یک خرید مطمئن و آسان راهنمایی کند.

برای خرید مواد اولیه صنعتی از پیشگامان شیمی میتوانید از این لینک استفاده کنید : https://irchem.ir/chemical-raw-materials/industrial-raw-materials

پرکاربردترین غلظت دهنده های صنعتی

بسیاری از مواد شیمیایی زمانی که با یکدیگر ترکیب می­شوند، غلظت لازم برای تولید محصول نهایی را ندارند. در این جا غلظت دهنده­ها به میان می­آیند و برای ایجاد قوام به مواد افزوده می­شوند. معمولاً رقت محصول نهایی با اضافه شدن گلیسیرین، آب یا سایر حلال­های شیمیایی بیش­تر می­شود، برای بهبود بافت نهایی محصول، غلظت دهنده­ها را با این مواد ترکیب می­کنند.نکته: با توجه به این موارد، می­توان گفت که در تعیین فرمولاسیون، حلالیت غلظت دهنده ­های صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد.به طور کلی کاربرد غلظت دهنده­ها به قدری وسیع است که در صنایع مختلفی از آن­ها استفاده می­شود. این صنایع عبارت­اند از:

  • آرایشی بهداشتی
  • صنایع غذایی
  • چسب
  • رزین
  • رنگ

پرکاربردترین غلظت دهنده‌ها در صنعت را در سه دسته سلولزی، اکریلاتی و پلی یورتانی قرار می­دهند. بیش­تر صنایع در تولید محصولات خود از غلظت دهنده­های سلولزی استفاده می­کنند.

خرید HPMC از پیشگامان شیمی وارد کننده مواد شیمیایی

اگر قصد خرید hpmc از پیشگامان شیمی را داشته باشید، احتمالاً در یکی از حوزه­ های تولید کاغذ، دارو، رنگ­ها و … فعالیت دارید. HPMC یک پلیمر سلولزی اصلاح شده است. رنگ این ماده شیمیایی نیز سفید است. این ماده شیمیایی را یک اتر سلولزی غیر یونی می­دانند که به عنوان یک پلیمر غیرفعال، نیمه مصنوعی و ویسکوالاستیک است.هیدروکسی پروپیل متیل سلولز HPMC پلیمری مشتق شده از گیاهان و کد آن E464 است. این ماده یک مواد اولیه صنعتی محسوب می شود هیدروکسی پروپیل متیل سلولز جامد و دارای ظاهری سفید روشن تا بژ بوده و قابل دانه بندی می باشد. این ترکیب وقتی در آب حل می شود یک کلوئید تشکیل می دهد.

خرید hpmc از پیشگامان شیمی

از مهم­ترین ویژگی­های این ماده شیمیایی، می­توان به مقاومت بالای آن در برابر نمک، ضخیم کنندگی، ظرفیت احتباس آب، پایداری PH، توانایی فیلم­سازی عالی، پایداری مناسب، انسجام بسیار عالی، پراکندگی و مقاومت بالا در برابر آنزیم اشاره کرد.HPMC در استون، اتر و اتانول، نامحلول است و در آب که دمای معمولی دارد، به آسانی حل می­شود. این ماده در آب سرد نیز محلول کلوئیدی و کدری را تشکیل می­دهد. همچنین لازم است بدانید که این ماده سازگاری با اکسیدکننده­های قوی ندارد.در حال حاضر امکان خرید این محصول در گریدهای مختلفی وجود دارد. از جمله مهم­ترین موارد استفاده از این ماده، می­توان به صنایع رنگ و رزین، دارو، کاغذ، صنایع غذایی، شوینده­ها، قطره و لنزهای چشمی اشاره کرد.

خرید HEC از پیشگامان شیمی

خرید hec از پیشگامان شیمی برای مصارف مختلفی انجام می­شود.هیدروکسی اتیل سلولز یک عنصر رایج در فرمول های مراقبت از پوست است. به عنوان یک اتصال دهنده، تثبیت کننده امولسیون، فیلم و تقویت کننده چسبندگی عمل می کند. سطح جامد هیدروکسی اتیل سلولز با پیوند هیدروژنی به ضخامت و مدت زمان تشکیل فیلم احتباس آب ضخیم می شود.

همچنین به عنوان یک حامل دارو یا میکروسفر برای جذب سایر مولکول های دارو عمل می کند و یک پراکندگی ژل چسبناک ایجاد می کند که می تواند نفوذ دارو را در غشاهای بیولوژیکی تسهیل کند. هیدروکسی اتیل سلولز ماده ای است که در محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی و شامپو از جمله لوسیون، ریمل، ماسک و سرم استفاده می شود. این ماده ای صاف و ژل مانند است که به راحتی در آب حل می شود. این پودر سفید و بی بو دارای سطوح pH است که بسته به غلظت آن از 6.0 تا 8.5 متغیر است.

این ترکیب از سلولز، یک پلیمر طبیعی که تقریباً در تمام گیاهان و مواد گیاهی یافت می شود، به دست می آید. سلولز توسط آزمایشگاه پردازش می شود تا ترکیب شیمیایی آن را تغییر دهد و در نتیجه ژلی شفاف به نام هیدروکسی اتیل سلولز ایجاد می شود. به صورت تجاری با ترکیب هیدروکسید سدیم سلولز و اکسید پروپیلن تولید می شود.

صنایعی که از این ماده استفاده می­کنند، عبارت­اند از:

  • محصولات تمیزکننده خانگی
  • لوازم آرایشی
  • روان کننده­ها
  • چاه­های نفت
  • صنایع تولید صابون، خمیردندان، پماد، لوسیون
  • داروهای چشم پزشکی

خرید hec از پیشگامان شیمی

از ویژگی­های این ماده شیمیایی، می­توان به افزایش و قوام غلظت دهنده، افزایش زمان برای اجرای کار، نگهداری و حفظ آب اشاره کرد. لازم است بدانید که HEC یکی از کاربردی­ترین غلظت دهنده­ها به شمار می­رود. نسبت به سایر افزودنی­ها، این ماده شیمیایی در فرمولاسیون نقش بسیار مهم­تری دارد. حتی می­توان گفت که استفاده از این ماده در افزایش کیفیت نهایی محصول تولید شده نیز، نقش بسیار مؤثری را ایفا می­کند.در حال حاضر، خرید این ماده شیمیایی پرکاربرد با گریدهای 100.000، 40000 و 4000 انجام می­شود.

خرید CMC

کربوکسی متیل سلولز یا همان cmc کاربردهای متنوعی به عنوان غلظت دهنده صنعتی دارد.این یک مشتق سلولز یک رزین سلولزی یونی است و به دلیل خاصیت ضخیم کنندگی، تعلیق، چسبندگی و حفظ آب در زمینه های مختلف کاربرد فراوانی دارد و به دلیل خلوص متفاوت کربوکسی متیل سلولز به صورت پودر سفید یا زرد به فروش می رسد و در حالت گرم و گرم حل می شود. آب سرد. خرید سدیم کربوکسی متیل سلولز بسته به ویسکوزیته محلول و خلوص به مدل های مختلفی تقسیم می شود. ویسکوزیته سدیم کربوکسی متیل سلولز با افزایش دما کاهش می یابد.

تا زمانی که دما از 50 درجه تجاوز نکند، این اثر برگشت پذیر است، زیرا برای مدت طولانی در دماهای بالاتر نگه داشته می شود. مواد قلیایی موجود در محلول می توانند باعث تخریب سدیم کربوکسی متیل سلولز شوند.ویسکوزیته محلول در محدوده وسیعی از مقادیر pH طبیعی است، اما در محدوده pH 7-9 پایدارترین است. با کاهش مقدار pH، محلول اسیدی می شود.

خرید cmc از پیشگامان شیمی

سدیم کربوکسی متیل سلولز به تدریج از نوع نمکی به نوع اسیدی که در آب محلول نیست تبدیل شده و از محلول رسوب می کند. هنگامی که مقدار pH زیر 4 باشد، بیشتر نوع نمک به نوع اسیدی تغییر می کند، ساختار شبکه ای سه بعدی را تشکیل می دهد و رسوب می دهد، به طور کلی هر چه مقدار DS سدیم کربوکسی متیل سلولز بیشتر باشد، سازگاری آن با نمک ها بهتر است. افزودن نمک به محلول سدیم کربوکسی متیل سلولز ممکن است تأثیر بهتری نسبت به حل کردن آن در آب نمک داشته باشد.

اما عمده کسانی که قصد خرید cmc از پیشگامان شیمی را دارند ، معمولاً برای تولید محصولات در یکی از صنایع زیر انجام می­شود:

  • کاشی و سرامیک
  • نساجی
  • چاپ پارچه
  • دارویی
  • شوینده
  • خوراکی
  • چرم مصنوعی
  • کاغذ
  • فرش و موکت

سی ام سی گرد سفید رنگی است که رنگ و مزه نداشته و اگر در شرایط عادی قرار بگیرد، غیرقابل تخمیر است. لازم به ذکر است که این ماده را در میان افراد با نام کربوکسی متیل سلولز نیز شناخته شده است. از مهم­ترین ویژگی­های این ماده، می­توان به خاصیت چسبندگی و غلیظ کنندگی آن اشاره کرد. دیگر ویژگی­های آن عبارت­اند از:

  • عامل انتشاردهنده و نگهدارنده آب
  • عامل تشکیل لایه
  • حفظ حالت کلوئیدی
  • تثبیت‌کننده
  • تعلیق ساز

خرید غلظت دهنده های صنعتی از شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی

شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی یکی از واردکنندگان مواد اولیه شیمیایی در ایران است. این مجموعه بیش از 20 سال است که در حوزه خرید و فروش مواد اولیه شیمیایی فعالیت می­کند. در طول این سال­ها، تلاش شده است که تمامی مواد اولیه مورد نیاز در صنایع آرایشی بهداشتی، غذایی و دارویی در مرغوب­ترین حالت عرضه شوند.

نکته­ای که این مجموعه را از دیگر تولیدکنندگان مواد اولیه شیمیایی متمایز نموده است، قیمت مقرون به صرفه و برطرف نمودن نیاز هزاران مشتری در طول این سال­ها است. لازم به ذکر است که کارشناسان متخصص و باتجربه­ای در شرکت پیشگامان شیمی آماده ارائه اطلاعات مورد نیاز شما در زمینه خرید مواد اولیه شیمیایی از جمله غلظت دهنده­ های صنعتی هستند.

کلام پایانی درباره خرید مواد شیمیایی از پیشگامان شیمی

به عنوان کلام پایانی بد نیست یادآور شویم که استفاده از غلظت دهنده های صنعتی در مصارف مختلف صنعتی تقریباً لازم و ضروری است. در نتیجه بهتر است جهت تهیه هر کدام از غلظت دهنده­های مورد نیاز، خرید خود را از جایی انجام دهید که از دغدغه­ای در رابطه با اعتبار آن مجموعه نداشته باشید. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی انتخاب مناسبی است. مجموعه­ای که با توجه به سابقه خود، بدون شک می­تواند محصولات مورد نظر شما را باکیفیتی بالا به دستتان برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان میتوانید به سایت https://irchem.ir مراجعه کنید

406374

نظرات شما ( 1 نظر )

ابراهیمی |
چهارشنبه 11 مرداد 140210:47
غلیظ کننده میخوام