روز پر تذکر صحن علنی شورای شهر رشت:

تذکر جمعی اعضا شورا به شهردار/ 10 سوال از شهردار در صحن وصول شد

چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که بسیاری از اعضا نسبت به عملکرد شهردار در خصوص عدم هماهنگی و تعامل با شورا انتقاد داشتند.
تصویر تذکر جمعی اعضا شورا به شهردار/ 10 سوال از شهردار در صحن وصول شد

به گزارش سایت خبری پرسون، نامه شهردار در خصوص انتخاب ذی حساب شهرداری رشت به شورای شهر یکی از پر بحث ترین مسائلی بود که در صحن علنی شورای شهر مطرح شد.

شمس شفیعی در این خصوص عنوان کرد: شهردار در انتخاب ذی حساب وظیفه داشت تا چند نفر را به عنوان گزینه های مدنظر به شورا ارسال کند تا اعضا در خصوص آن تصمیم گیری کنند اما متاسفانه شهردار برخلاف قوانین، تصمیم خود را گرفته و پس از آن به شورای شهر نظر خود را ابلاغ کرده است.

رضا عاشری عضو دیگر شورای شهر در این خصوص اظهار داشت: براساس قوانین موجود شهردار موظف است تا انتخاب خود را به ما معرفی کند تا شورای شهر در خصوص ان تصمیم گیری کند.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه اینگونه رفتار شهردار و قراردادن شورا در عمل انجام شده عملی ناصواب است تصریح کرد: شهردار بدون توجه به آیین نامه برای فرد مورد نظر حکم سرپرستی صادر کرده است؛ یکبار صراحتا به شهردار اعلام کردیم که مکلف است به قوانین عمل کرده و مواردی که نیاز به نظر شورای شهر است را به ما اعلام کند.

محمدحسین واثق کارگرنیا نیز در این باره اظهار داشت: پسندیده بود که انتخاب ذی حساب شهرداری در قالب طرح به صحن علنی می آمد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان هفته گذشته به شهردار اعلام شد که در این خصوص لایحه به شورای شهر ارسال کند اما توجهی نکرد و موضوع را تحت یک نامه به شورای شهر ارسال کرد.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: در صورتی که برای شورای شهر محرز شود که فرایند قانونی به صورت کامل در این خصوص این مسائل رعایت نشده، درخواست های شهردار را به شهرداری بازگشت میدهیم.

مسعود عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت در این باره اظهار داشت: شهردار در هیچ حوزه ای با شورای شهر همراه نیست و هرگونه که دلش میخواهد تصمیم می گیرد.

وی با بیان اینکه عزل و نصب هایی طبق قانون بر عهده شورای شهر است گفت: با اخذ چنین تصمیم هایی شهردار اختیار برخی تصمیمات را از شورای شهر گرفته است که این اتفاق به هیچ عنوان نباید رخ بدهد.

عضو شورای شهر تصریح کرد: به نظر می رسد که شورای شهر باید تذکر جدی بابت اینگونه رفتارها به شهردار بدهد؛ برای ما قابل قبول نیست که شهردار بدون مشورت و توجه به سیاست گذاری های شورا برای خودش کارهایش را عملی می کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری جای لج و لجبازی نیست عنوان کرد: شهردار یک رفتار کودکانه داشته است و ما باید در برابر این اتفاق بایستیم.

عباس نژاد افزود: شهرداری در این باره مسیر اشتباهی را در پیش گرفته؛ باید شهردار به زودی در صحن شورا حضور پیدا کرده و در خصوص این اشتباه توضیحاتی ارائه دهد.

مجید عزیزی عضو دیگر شورای شهر در این خصوص اظهار داشت: اگر در خصوص انتخاب ذی حساب شهرداری شانیت شورای شهر رعایت نشده باید نامه مورد نظر به شهرداری برگشت بخورد تا روند قانونی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه از قدرت شورای شهر برای انجام فرایندهای قانونی استفاده می شودگفت: گزینه پیشنهادی از سوی شهردار مورد تائید تعدادی از اعضای شورای شهر می باشد اما مهم است که این اتفاق و انتصاب در مسیر قانونی و با مشورت شورای شهر انجام شود.

در نهایت پس از بحث و بررسی های بسیار اعضای شورای شهر نسبت به تصمیم اتخاذ شده از سوی شهردار اعتراض کرده و به برگشت نامه به شهرداری و مسکوت ماندن این فرایند رای موافق دادند.

موضوع اعتراض به عملکرد شهردار به اینجا ختم نشد و در ادامه جلسه علنی دو عضو شورای شهر با ارسال نامه رسمی به رئیس شورای ، 10 سوال در خصوص عملکرد وی در مدیریت شهری خطاب به شهردار مطرح کردند.

مداخله مستقیم درعزل و نصب ها، جابه جایی مکرر مدیران، تغیر چندباره معاون خدمات شهری، اهمیت اجرای پروژه های الویت دار و عدم اقدام عملی در این خصوص، بی توجهی به وضعیت آسفالت معابر، عدم اقدام موثر برای تشکیل کمیته شناسایی مشاغل پرترافیک، عدم توجه به زیباسازی محیطی، آذین بندی های مناسبتی، روشنایی معابر، رنگ آمیزی جداول علی رغم تذکرات، عدم توجه به بهبود وضعیت پل های عابر پیاده، بی توجهی به اعمال افزایش 57 درصدی حقوق بنا بر حکم حقوقی در بدنه مدیریت شهری، بررسی قرارداد ممیزی با شرکت فن آوا، عدم انجام تعهدات قراردادی شرکت فن آوا در خصوص قرارداد جمع آوری و خرید پسماند خشک از مبدا وعدم احداث سرویس بهداشتی عمومی در محدوده پیاده راه فرهنگی شهر از جمله مهم ترین سوالات مطرح شده از شهردار رشت است.

لازم به ذکر است، سید امیر حسین علوی شهردار رشت ، بر اساس قانون طی ۱۰ روز فرصت دارد تا برای پاسخگویی به این سوالات در صحن شورای رشت حضور پیدا کند.

همچنین در جریان بررسی لوایح وصول شده در شورای شهر موضوع درخواست مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی داماش گیلان به منظور استفاده از حمایت های مالی شهرداری رشت به تصویب رسید و بنا شد تا شهرداری به منظور حمایت از این تیم ریشه دار و قدیمی مبلغ 3 میلیارد ریال به عنوان کمک در اختیار این باشگاه قرار دهد.

در ادامه بررسی لوایح چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت موضوع کمک مالی 200 میلیون ریالی به هئیت میثتق شهدا به دلیل نبود اطلاعات دقیق از میزان باقیمانده از ردیف بودجه کمک به موسسات مردم نهاد مسکوت و بررسی آن به آینده موکول شد.

انتهای پیام///

401690