عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی در نطق پیش از دستور:

حتما باید متروپُل در انزلی رخ بدهد؟/ اضافه کاری برخی را جرات ندارید کاهش بدهید

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: شهرداری طی سه ماه پایانی سال 1400 حدود 100 میلیارد تومان درآمد داشته است اما تاکنون برای من روشن نشده که این پول ها کجا هزینه شده و یا به چه اشخاصی پرداخت شده است.
تصویر حتما باید متروپُل در انزلی رخ بدهد؟/ اضافه کاری برخی را جرات ندارید کاهش بدهید

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن احمدیفر در نطق پیش از دستور سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر انزلی با خطاب قرار دادن شهردار شهر اظهار داشت: سوالات بسیاری را به انواع مختلف از شهردار شهر پرسیده ام اما تاکنون پاسخ مناسب از شهردار بیان نشده بنابراین در صحن علنی آنها را مطرح می کنم تا یکبار برای همیشه شهردار پاسخ مناسب را ارائه کند.

عضو شورای اسلامی بندرانزلی با بیان اینکه گزارش های درآمدی شهرداری تحقق بودجه 80 درصدی در سال 1400 را نشان میدهد بیان کرد: چرا در سال گذشته پروژه شاخصی در سطح شهر بندرانزلی تعریف و به بهره برداری نرسیده است.

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده به شورای شهر، شهرداری طی سه ماه پایانی سال 1400 حدود 100 میلیارد تومان درآمد داشته است اما تاکنون برای من روشن نشده که این پول ها کجا هزینه شده و یا به چه اشخاصی پرداخت شده است.

احمدی فر با انتقاد به نحوه عمل به تکالیف پیوست بودجه گفت: زمانی که بودجه شهر با پیوست به شورا آمد بسیار از این تصمیم خرسند بودیم زیرا در آن الویت بندی های لازم برای توسعه متوازن شهر دیده شده بود اما در این مدت شاهدیم فعالیت های صورت گرفته در مکان های مختلف با تکالیفی که برای شهرداری در پیوست ایجاد شده بود فرق دارد.

عضو شورای اسلامی بندرانزلی خاطرنشان کرد: در زمان ارائه بودجه به همراه پیوست ادعا شد که جوانان شهر بر روی این موضوع کار کرده اند تا بودجه شهر به صورت مناسب و متوازن هزینه شود اما اگر امروز شهرداری پیوست جداگانه ای برای خود دارد از آنها میخواهیم آن را در اختیار شورای شهر نیز قرار دهند.

وی با خطاب دادن رئیس شورای شهر گفت: از رئیس شورای شهر گلایه دارم زیرا زمانی که شهرداری نامه ای به شورای شهر می دهد سریع برای درخواست شهردار جلسه ترتیب میدهید اما مدت زمان زیادی است که برای سوال پرسیدن از شهردار تقاضای برگزاری جلسه ای فوق العاده دارم که این اتفاق صورت نگرفت.

احمدی فر با اشاره به اینکه چندین ماه از عمر شورای ششم گذشته است یادآور شد: بارها از شهردار در خصوص پرونده های حقوقی شهرداری که بیش از400 میلیارد تومان محکومیت برای ما به جا گذاشته است توضیح خواسته و تاکنون موفق به دریافت پاسخ روشن نشده ام.

عضو شورای شهر بندرانزلی ادامه داد: باید توضیح داده شود که کدام تیم حقوقی در حال پیگیری مسائل ما هستند؛ پیگیری نمی کنید و نهایتا سبب باختن ما در مسائل حقوقی می شود.

وی تصریح کرد: همه اعضای شورای شهر موافق دریافت مطالبات از مجتمع های تجاری در سطح شهر هستند اما شهردار، فرماندار و نماینده شهر که در این خصوص 2 ماه پیش با آنها مکاتباتی داشته ام پاسخ سوال و درخواست عضوشورا را نداده اند.

احمدی فر افزود: در آن نامه عنوان کردم که باید در مورد نداشتن پایانکار بازارهای پردیس و کاسپین جلسه ای بگذاریم و اگر حق و حقوقاتی از شهر ضایع شده از آنها بگیریم؛ حتما باید حادثه ای همانند متروپل به وجود بیاید تا رسیدگی کنید.

عضو شورای شهر بندرانزلی با اشاره به هزینه های جاری بالا در بدنه مدیریت شهری گفت: از ابتدای بستن بودجه همه اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم که بودجه جاری مدیریت شهری بالاست بنابراین باید از میزان آن کاسته شود و به بودجه عمرانی افزوده شود اما چند ماهه ما منتظر اصلاحیه شما و کاهش هزینه هستیم ؛ چه زمانی قرار است این اصلاحیه به دست ما برسد

وی بیان داشت: هزینه های بسیاری برای نورپردازی های شهر هزینه شده است اما امروز 90 درصد انها خاموش هستند و کار نمی کنند.

احمدی فر با انتقاد از نحوه بکارگیری وکلای حقوقی شهرداری بیان داشت: وکیلی امروز برای دفاع از شهرداری استفاده می شود که سال گذشته بر علیه شهرداری پرونده داشته است؛ طبق قانون وکیلی که بر علیه شهرداری پرونده داشته باشد تا سه سال نمی تواند با شهرداری همکاری داشته باشد که امیدوارم در این خصوص شهردار پاسخ مناسبی ارائه دهد.

عضو شورای شهر بندرانزلی اشاره ای به نحوه پرداخت پاداش ها در شهرداری انزلی داشت و عنوان کرد: در مورد پاداش آخرسال با تمام احترام به آن 49 نفری که آن را دریافت کرده اند از شهردار سوال پرسیدم که اگر پاداشی بوده است چرا سایر پرسنل آن را دریافت نکرده اند اما متاسفانه پاسخی دریافت نکردم.

وی با اشاره به تغیر نحوه پرداخت اضافه کاری بین کارکنان شهرداری گفت: در پرداخت حقوق اخیر در شهرداری اضافه کاری برخی از پرسنل کاهش یافته است؛ در حمایت از آنها می گویم هیچوقت پرداختی ها متناسب با عملکرد در شهرداری نبوده است.

احمدی فر تصریح کرد: پرسنلی داریم که در زمان مناسب می آیند و می روند اما اضافه کار آنها کاسته شده ولی افرادی در شهرداری داریم که در خیابان راه می روند و کاری نمی کنند اما اضافه کار آنها را جرات نداریم کاهش دهیم.

401259