تعویض پرچم حرم مطهر حضرت معصومه(س)

به مناسبت شروع دهه مبارک کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) عصر روز گذشته سه‌شنبه مراسم تعویض پرچم بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
تصویر تعویض پرچم حرم مطهر حضرت معصومه(س)

به گزارش سایت خبری پرسون، در این آیین باشکوه که با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قم، جمعی از مسئولان و خادمان حرم مطهر در صحن امام رضا(ع) برگزار شد، یکی از ذاکران اهل بیت به مدیحه‌سرایی پرداخت و همزمان با این مراسم، پرچم متبرک بر گنبد حرم مطهر بانوی کرامت(س) برافراشته و نیز مراسم نقاره‌زنی اجرا شد.

همچنین حجت الاسلام سید حسین مومنی قمی از خطیبان مشهور کشور در این مراسم درباره سیره و فضایل حضرت فاطمه معصومه(س) سخنانی را بیان و بر پیروی از راه ائمه معصومین(ع) تاکید کرد.

وی از بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در قم به عنوان ملجا و پناهگاه عاشقان این خاندان نام برد و خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم، ماوای شیعیان است.

مومنی قمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما خود را همدرد با مردم آبادان و در غم، حزن و اندوه آن ها خود را شریک می دانیم و امیدواریم که به آبروی کریمه اهل بیت(ع) کسانی که در این حادثه دلخراش درگذشته اند، سر خوان با کرامت ائمه اطهار(ع) مهمان باشند و از حضرت معصومه(س) می خواهیم برای بازماندگان تسلای خاطر فراهم شود.

مراسم جاروکشی خادمان حرم مطهر همراه با مداحی، ۱۱ خردادماه جاری (فردا) ساعت ۷ صبح در صحن امام رضا(ع) برگزار و آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، ساعت ۸ صبح فردا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

«دهه کرامت» از اول ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

منبع: ایرنا

399628