یک اخاذ اینستاگرامی دستگیر شد

خانمی جوان از فردی شکایت کرد که صفحه اینستاگرام وی را جعل و اقدام به اخاذی از او کرده بود.

تصویر یک اخاذ اینستاگرامی دستگیر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی موالی، در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شخصی ناشناس به دایرکت اینستاگرام این شهروند پیام ارسال کرده بود و بعد از فریب و دریافت تصاویر خصوصی از خانم جوان صفحه‌ای جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد کرده که در آن عکس‌های خصوصی و شماره تلفن همراه قربانی را درج کرده و منجر به هتک حیثت این شهروند شده بود.

این مقام مسئول بیان کرد: پس از اخذ اظهارات این خانم پرونده مقدماتی تشکیل شده و در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، هویت متهم شناسایی و محل سکونت وی کشف گردید که با هماهنگی مقام قضایی و اعزام مأموران پلیس، متهم دستگیر شد.

سرهنگ موالی افزود: متهم پس از دستگیری برای تحقیقات در اختیار کارشناسان قرار گرفت و در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکار ناپذیر لب به اعتراف گشود گفت: پس از اینکه در فضای مجازی به شاکیه درخواست دوستی دادم و با جواب منفی وی مواجه شدم، از او کینه به دل گرفته و تصمیم به تلافی گرفتم. سپس برای عملی کردن نقشه خودم، تصاویر خصوصی وی را که با فریب او بدست آورده بودم را در صفحه‌ای جعلی اینستاگرام که با نام، عکس و شماره تلفن وی ایجاد کرده بودم را بارگزاری کردم.

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به اینکه افرادی زیادی در فضای مجازی وجود دارند که به شکل‌های مختلف از تصاویر دیگران سوء استفاده می‌کنند و پس از آشنایی و فریب دختران جوان، خواسته‌های شوم خود را مطرح می‌کنند، به هموطنان هشدار داد از انتشار عکس و تصاویر شخصی به خصوص خانم‌ها در فضای مجازی خودداری کنند.

وی با معرفی سایت پلیس فتا به عنوان مرجعی کامل در زمینه کلاهبرداری‌های سایبری گفت: هموطنان عزیز با مراجعه به آدرس www.cyberpolice.ir می‌توانند از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری مطلع شده و در صورت نیاز با ارتباط گیری با کارشناسان پلیس فتا راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت نمایند.

399051