ابزار اندازه گیری دقیق در تراشکاری دیجیتال و ساده

ابزار اندازه گیری دقیق در تراشکاری دیجیتال و ساده کدام ها هستند؟
تصویر ابزار اندازه گیری دقیق در تراشکاری دیجیتال و ساده

به گزارش سایت خبری پرسون، اغلب از ما می پرسند که ضروری ترین ابزار اندازه گیری ابعادی برای تراشکاری که تازه راه اندازی شده است چیست؟ اگر در حال حاضر خرید یک CMM یا سیستم ویژن (یا هر دو) خارج از بودجه شماست، اینها ابزارهایی هستند که هر بخش کیفیت تراشکاری باید حداقل برای انجام بازرسی های کیفیت داشته باشد. در واقع، حتی اگر می‌خواهید یک CMM خرید کنید، یک بخش بازرسی خوب باید همیشه این ابزارهای اندازه‌گیری را در خانه داشته باشد.

ابزارهای دستی گاهی اوقات مقرون به صرفه ترین پاسخ در هنگام نیاز به اندازه گیری دقیق هستند. جدای از سرمایه گذاری در مقایسه کننده نوری (که هنوز هم یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای دقیقی است که یک فروشگاه می تواند روی آن سرمایه گذاری کند)، ابزارهای دستی دقیق عموما مقرون به صرفه هستند و می توانند برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده شوند، و زمانی که هنوز هم بسیار دقیق هستند. به درستی استفاده کرد. ما یک چک لیست مفید برای ابزار اندازه گیری در تراشکاری مقرون به صرفه را که هر ترشکار یا تولیدکننده باید داشته باشد، گردآوری کرده‌ایم.

میکرومتر دیجیتال و ساده

میکرومترها ابزاری هستند که اندازه یک هدف را با محصور کردن آن اندازه گیری می کنند. برخی از مدل ها حتی قادر به انجام اندازه گیری در واحدهای 1 میکرومتر هستند. به طور کلی، اصطلاح "میکرومتر" به میکرومترهای بیرونی اشاره دارد. انواع دیگر میکرومترها نیز با توجه به کاربردهای مختلف اندازه گیری وجود دارد. به عنوان مثال می توان به میکرومترهای داخلی، میکرومتر دیجیتال ، میکرومترهای لوله و میکرومترهای عمق سنج اشاره کرد. در طول سال‌ها، میکرومترهای دیجیتال به استانداردی رایج‌تر و فوق‌العاده محبوب تبدیل شده‌اند

. میکرومتر اینسایز یک میکرومتر درجه بندی شده برای سیستم های اندازه گیری مرسوم است به طوری که یک دور دوک را به صورت محوری 0.025 اینچ (1 ÷ 40 = 0.025) حرکت می دهد، که برابر با فاصله بین درجه بندی های مجاور روی آستین است. متریک: دوک یک میکرومتر متریک معمولی دارای 2 رشته در هر میلی متر است و بنابراین یک دور کامل دوک را در فاصله 0.5 میلی متری حرکت می دهد. خط طولی روی آستین با تقسیم‌بندی‌های 1 میلی‌متری و تقسیم‌بندی‌های 0.5 میلی‌متری مدرج است. میکرومتر یک ابزار اندازه گیری دقیق در تراشکاری است.

کولیس دیجیتال و ساده

کولیس دیجیتال اینسایز

کولیس ابزار دقیقی است که می تواند برای اندازه گیری فواصل داخلی و خارجی (و معمولاً عمق نیز) با دقت بسیار بالایی استفاده شود. نمونه های نشان داده شده کالیپرهای دیجیتال (نمایشگر LCD) و شماره گیری (نشانگر شماره گیری) برای نشان دادن فاصله ها/اندازه گیری ها هستند. نسخه های قبلی این نوع ابزار اندازه گیری (کولیس های ورنیه) باید با دقت در مقیاس امپریالیستی یا متریک خوانده می شد و برای خواندن مقیاس کشویی کوچک نیاز به بینایی بسیار خوب (یا ذره بین) وجود داشت.

کولیس ورنه هنوز هم قابل خرید هستند و محبوب هستند زیرا نسخه دیجیتال به باتری نیاز دارد، در حالی که نسخه معمولی به هیچ منبع تغذیه نیاز ندارد. استفاده از کولیس دیجیتال آسان تر است زیرا اندازه گیری به وضوح نمایش داده می شود و همچنین با فشار دادن دکمه اینچ/میلی متر، فاصله را می توان به صورت متریک یا امپریالیستی خواند. خرید کولیس دیجیتال به صورت اینترنتی در ابزار آذری فراهم می باشد. از معروفترین کولیسها می توان کولیس دیجیتال اینسایز insize و کولیس میتوتویو mitutoyo نام برد. از ابزار اندازه گیری دقیق در تراشکاری بدون شک کولیس ها را می توان نام برد.

ساعت اندیکاتور

اندیکاتورها هر یک از ابزارهای مختلفی هستند که برای اندازه گیری دقیق فواصل کوچک استفاده می شوند و سپس آنها را تقویت می کنند تا واضح تر شوند. این نام از مفهوم نشان دادن چیزی که چشم غیرمسلح او نمی تواند تشخیص دهد به کاربر می آید. مانند وجود یا مقدار دقیق فاصله کوچک (مثلاً اختلاف ارتفاع کم بین دو سطح صاف، عدم تمرکز جزئی بین دو استوانه یا سایر انحرافات فیزیکی کوچک). ساعت اندیکاتور ممکن است برای بررسی تغییرات تحمل در طول فرآیند بازرسی یک قطعه ماشینکاری شده، و همچنین بسیاری از موقعیت‌های دیگر که نیاز به ثبت یا نشان دادن اندازه‌گیری کوچک است، استفاده شوند. ساعت اندیکاتور اغلب همراه با گیج های ارتفاع استفاده می شوند.

ضخامت سنج دیجیتال و ساده

ضخامت سنج وسیله ای است که برای اندازه گیری سریع و آسان ضخامت یک ماده استفاده می شود. ضخامت سنج برای بسیاری از صنایع مفید است اما بیشتر در مهندسی و تولید استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که ضخامت مواد با استانداردها و مقررات صنعتی مطابقت دارد. علاوه بر اندازه گیری ضخامت و چگالی یک ماده، ضخامت سنج می تواند به عنوان یک ابزار تضمین کیفیت اضافی در صنایعی مانند خودروسازی برای اندازه گیری یکنواختی مواد و کمک به شناسایی آسیب ها یا عیوب پنهان استفاده شود.

عوامل مختلفی مانند فرکانس مبدل، کاربرد اندازه گیری ضخامت و قابلیت های نرم افزار می توانند بر قیمت و هزینه ضخامت سنج تأثیر بگذارند

عمق سنج دیجیتال و کولیس عمق سنج

عمق سنج یک ابزار دستی بسیار رایج است که برای بررسی عمق سوراخ ها، شکاف ها، فرورفتگی ها یا فاصله از یک سطح به سطح دیگر استفاده می شود. آنها به ویژه در صنعت ابزار و قالب رایج هستند. مانند سایر ابزارهای دستی، آنها نیز دستخوش تغییر تدریجی از مقیاس های مکانیکی به شگفتی های دیجیتال شده اند.

البته سریع ترین و دقیق ترین ابزار برای بررسی عمق، عمق سنج دیجیتال است. عمق سنج های دیجیتال ساخته شده در اندازه های مختلف ممکن است با یک مرجع عددی برای پوشش دهانه های با قطر بزرگتر نصب شوند. حتی پسوندهایی برای دهانه های تا 300 میلی متر/12 اینچ وجود دارد. کولیس های عمق سنج دیجیتال نیز در قسمت خود تکیه گاه هستند و دارای عرض کافی برای پایداری خوب هستند. یکی دیگر از ابزار اندازه گیری دقیق در تراشکاری عمق سنج ها می باشند.

شیب سنج دیجیتال

شیب سنج دیجیتال ابزاری عالی برای نشان دادن درجه زمین عملیاتی فعلی است. این شیب سنج دیجیتال از شتاب سنج و فیلترهای ارتعاشی برای ارائه اطلاعات شیب در زمان واقعی استفاده می کند. صفحه نمایش LCD بسیار قابل مشاهده آن به اپراتور اجازه می دهد تا با خیال راحت تصاویر را در حین کار در زیر نور مستقیم خورشید مشاهده کند.

هنگامی که شیب سنج دیجیتال فعال است، یک زنگ هشدار صوتی تولید می کند تا به اپراتورهای شیب های بیشتر از نقطه تنظیم صوتی هشدار دهد.

جمع بندی

در این نوشته به بررسی ابزار اندازه گیری دقیق در تراشکاری دیجیتال و ساده پرداختیم . برای راه اندازی کارگاه تراشکاری باید از ابزار ذکر شده در بالا استفاده کنید. ابزار آذری به صورت تخصصی در زمینه فروش ابزار اندازه گیری دقیق با قیمت مناسب فعال است. برای خرید کولیس دیجیتال، میکرومتر دیجیتال و سایر ابزار اندازه گیری به این سایت سر بزنید.

396977