افتتاح های تکراری، برنامه ثابت سفرهای استانی

با حضور معاون رئیس جمهور، بخش سی‌تی‌ اسکن بیمارستان لقمان سرخس دوباره افتتاح شد.
تصویر افتتاح های تکراری، برنامه ثابت سفرهای استانی

به گزارش سایت خبری پرسون، همواره یکی از بخش های قابل توجه سفرهای مسئولان به نقاط مختلف کشور، بحث پیگیری و به ثمر نشاندن پروژه های ملی و استانی است، چه موضوع بهره برداری و افتتاح باشد و چه آغاز به کار و کلنگ زنی.

اما نکته قابل توجه در خصوص چنین اتفاقاتی این است که در برخی موارد، جنبه تبلیغاتی آن ها بر جنبه خدمت رسانی می چربد و صرفا به منظور تکمیل گزارش اقدامات، نسبت به افتتاح و یا کلنگ زنی مجدد پروژه ها اقدام می کنند.

از این جمله می توان به موضوع بهره برداری دستگاه سی تی اسکن بیمارستان لقمان شهر سرخس در جریان سفر هیات دولت سیزدهم به استان خراسان اشاره کرد.

این دستگاه در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و در سال 1399، توسط وزارت بهداشت خریداری شد و از آن جا که محلی که بخش سی‌.تی‌.اسکن که در بیمارستان لقمان سرخس تعبیه شده تکمیل نبود و همچنین راه‌اندازی دستگاه سی‌.تی‌.اسکن نیازمند هزینه های دیگری بود، آستان قدس رضوی به میدان آمد و برای راه‌اندازی این بخش، بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده که این هزینه‌ها برای تکمیل بخش ساختمانی و همچنین خرید بعضی از تجهیزات بود که همه این اقدامات منتج به بهره برداری از این دستگاه در تیر ماه 1400 به مناسبت ولادت امام رضا (ع) شد.

حتی بنا به گفته نماینده بنیاد بهره‌وری موقوفات در شهرستان سرخس در 25 مهر 1400، در دوران پیک کرونا ماهانه 2 هزار تصویربرداری توسط این دستگاه سی‌تی‌اسکن انجام شده است.
با این حال، در جریان سفر هیات دولت سیزدهم به استان خراسان رضوی، این پروژه پس از گذشته حدود 9 ماه از افتتاح و بهره برداری، مجدد توسط امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بهره برداری رسید.

خبرنگار:محمد امین شرکت اول

390493