بخشنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان ابلاغ شد

سازمان بازرسی کل کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای تکالیف و ماموریت‌هایی را برای رؤسای مناطق شش گانه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تعیین کرد.
تصویر بخشنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان ابلاغ شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس این بخشنامه که بر نظارت بر حسن اجرای قوانین مرتبط با شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از جمله؛ قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون حداکثراستفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تاکید دارد.

مقرر شده است کارگروهی در مرکز و استان‌ها با عنوان «حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان» با مشارکت معاونت علمی وفناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان به منظور شناسایی موانع تولید و تجاری سازی محصولات دانش بنیان، چالش‌ها و مشکلات نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر با محوریت و راهبری بازرسی امور واحدهای تابعه مجلس، ریاست جمهوری و امور خارجه و دفترحمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی تشکیل و جلسات آن به طور مستمر برگزار شود.

چالش‌ها و مشکلات شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و نخبگان حسب مورد با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی ملی و استانی ذیربط، در کارگروه حداکثر ظرف مدت یک ماه شناسایی و تا حصول نتیجه پیگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

390470