ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف کوتاه خانه

خانه های با سقف کوتاه و ارتفاع کم را چگونه بلندتر نشان دهیم و… از جمله سوالاتی هستند که در رابطه با بلند نشان دادن سقف خانه پرسیده می‌شوند.
تصویر ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف کوتاه خانه

در برخی از خانه‌ها نیز سقف‌ها از ارتفاع استاندارد کوتاه‌تر هستند و فضای موجود بسیار تنگ و فشرده به‌نظر می‌رسد. اگر یک سقف کمتر از ۲.۵ متر ارتفاع داشته باشد، باعث می‌شود تا احساس کنید که دیوارهای موجود در خانه به شما فشار وارد می‌کنند. اگر شما نیز در خانه‌ای با سقف کوتاه زندگی می‌کنید، با مجله دلتا همراه باشید تا با ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف کوتاه خانه آشنا شوید.

رنگ سقف‌های کوتاه را بر روی دیوارها ادامه دهید

اولین روشی که می‌توانید به‌کار ببرید این است که رنگ سقف را بر روی دیوارها ادامه دهید. این روش در مورد ایجاد خطای دید در مرزهای موجود سقف، روشی بسیار کارآمد است.

اما به چه میزان باید این رنگ را ادامه داد؟ برای این منظور می‌توانید یک سوم و یا حتی یک دوم دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن ادامه دهید. اگر این کار هماهنگ با سلیقه شما نیست، می‌توانید تنها ۱۰ سانتی متر از دیوار را در نظر گرفته و رنگ سقف را بر روی آن امتداد دهید.

مبلمانی با ارتفاع کوتاه

اگر در مبلمان، مدل‌هایی با ارتفاع کوتاه‌تر را انتخاب کنید، به نوعی خطای دید ایجاد شده و سقف از آن‌چه که هست بلندتر احساس می‌شود. ویژگی دیگر مبلمان کوتاه این است که اگر در مقابل پنجره‌ها قرار بگیرند، مانع از ورود نور طبیعی به داخل خانه نخواهند شد.

طراحی‌های عمودی را بکار ببرید

استفاده از تزئینات و چیدمان‌های عمودی بر روی دیوار باعث می‌شود تا سقف از آنچه که هست بلندتر دیده شود. برای این منظور می‌توانید از یک کتابخانه عمومی استفاده کنید. همچنین شلف‌ها، قفسه‌های دیواری، قاب عکس‌ها و تابلوها را به شکل عمودی بر روی دیوار نصب کرده و تا سقف آن‌ها را ادامه دهید.

از پرده‌ها کمک بگیرید

پرده‌ها را به چوب پرده‌هایی آویزان کنید که به سقف متصل می‌شوند. همچنین می‌توانید در نزدیک‌ترین فاصله به سقف آن‌ها را نصب کنید. این‌گونه چشم بیننده دچار خطای دید شده و پنجره و ارتفاع سقف را از آن‌چه که هست بزرگ‌تر احساس خواهید کرد. ارتفاع پرده نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که ارتفاع پرده ها را از سقف تا کف زمین در نظر بگیرید.

استفاده از خطوط عمودی

بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین راه‌ها برای بلندتر نشان دادن سقف، استفاده از خطوط و طرح‌های عمودی بر روی رنگ دیوار و یا استفاده از کاغذ دیواری است. خطوط عمودی بدون استثنا در هر مکانی باعث می‌شوند تا ارتفاع آن مکان بلندتر از آن‌چه که هست دیده شود.

برای بلند نشان دادن سقف خانه چه رنگی بهتر است؟

برای بلندتر نشان دادن سقف خانه باید هم به رنگ خود سقف و هم رنگ دیوارهای خانه توجه کنید. در مجموع می‌توان اذعان کرد که هم رنگ بودن رنگ هر دو بخش یعنی هم دیوار و هم سقف باعث بلند نشان دادن سقف خانه می‌شود. این یعنی بهتر است هنگام انتخاب رنگ اولاً رنگ‌های سرد و پس از آن رنگ‌های سرد روشن در اولویت هستند.

رنگ‌های پیشنهادی برای بلند نشان سقف اتاق های منزل شامل موارد زیر است:

رنگ آبی روشن یا فیروزه‌ای

این رنگ یعنی آبی روشن یا فیروزه‌ای روشن را برای خانه خود در نظر بگیرید. رنگ مذکور که مورد پسند بسیاری از افراد است هنگامی که در یک خانه به کار برده می‌شود باعث خواهد شد آرامشی به وسعت یک آسمان وارد خانه شود. سقف اتاق شما به شرط استفاده از یک همراهی کننده مناسب مانند یک پرده کوتاه سفید یا یک پرده بلند متضاد ارتفاع سقف را بلندتر نشان خواهد داد. رنگ‌هایی که با این رنگ سازگار بوده و به آن در بلند نشان دادن سقف خانه کمک می‌کند کم نیستند، اما اگر بنا به توصیه ما عمل کنید بهتر است از همین رنگ برای سقف نیز استفاده کنید.

بلند نشان دادن سقف کوتاه با رنگ آبی روش و فیروزه ای

رنگ سبز کاهویی

رنگ دیگری که بسیار مورد پسند واقع شده و علاوه بر تحسین بینندگان خانه را نیز قد بلندتر نشان می‌دهد رنگ سبز کاهویی است. این رنگ که از خانواده رنگ‌های سبز است و در دسته رنگ سرد قرار می‌گیرد، مکمل جذابی دارد که خانه را دگرگون می‌سازد. سبز آبی تیره رنگ مکمل این رنگ با پرده، مبلمان و هر وسیله دیگری قابلیت تطبیق داشته و به راحتی روی فضا می‌نشیند. برای این که به بلند نشان دادن سقف خانه با این رنگ دست پیدا کنیم باید خانه‌ای سبز را بسازید از سبزه‌های روشن تا زرد لیمویی. در مجموع باید بگوییم که رنگ‌های روشن و سرد خیلی خوب از عهده کار بر آمده می‌توانند همان طور که از آن‌ها انتظار می‌رود خانه‌ای با قامت بلند برای شما فراهم سازند.

388795