مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد:

18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: به مناسبت 18 اسفندماه فعالیت‌ها و عملکرد برنامه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کانون فرهنگی مساجد استان فارس تشریح شد.
تصویر 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی مدیر کانون فرهنگی مساجد استان فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داست: د ر سالی که گذشت در سامانه «بچه‌های مسجد»، 12 کانون مساجد فارس در رواق‌های مختلف منتخب و در موضوع قلم، کانون «منتظران ظهور» شهر کازرون رتبه برتر شایسته تقدیر کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در رواق نمایش و تولید تئاترهای فاخر، کانون «حضرت موسی ابن جعفر (ع)» رتبه اول را کسب کرد و در کارآفرینی برای زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست، کانون «شهدای سلطان‌آباد» در شیراز مقام نخست و نیز در بخش فیلم، کانون «فاطمه زهرا (س)» در زرقان برتر شد و کانون «شهید علی‌اصغر اتحادی» شیراز در آموزش قرآنی به برتری دست‌یافته است.
وی ادامه داد: کانون «فداییان ولایت» اقلید در سرود حائز رتبه برتر کشور شد و در رواق رسانه، کانون «شهید رابع» استهبان برتری یافت و کانون «شهید سلیمانی» کوهچنار در رواق دانش و ترویج مطالعه مقام برتر را کسب کرده است.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس اضافه کرد: کانون «شهید رجایی» کازرون در رواق همدلی و کمک‌های معیشتی منتخب شد و در بحث رواق کتاب از شهر کازرون، کانون «سیدالشهدا (ع)» منتخب شد.
وی تأکید کرد: در رواق فناوری، کانون «شهید حسین عبداللهی» شیراز حائز منتخب شد و در این رواق ابتکارات بچه‌های مسجدی در فناوری‌های روز، نرم‌افزارهای مختلف محوریت دارد که نمونه آن کانون مسجد «سیدالشهدا (ع)» شهرک جوادیه شیراز است که در رواق فناوری عملکرد مطلوبی دارد.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به برگزاری رویداد «فهما» گفت: این رویداد، مسابقه ای بین تمام کانون‌های مساجد کشور است که امسال برای سومین سال برگزار شد و شاهد حضور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در آن بودیم.
وی ادامه داد: در سطح استان یک هزار و ۲۵۲ کانون فرهنگی مسجد داریم و تعداد اعضای ثبت‌شده این کانون‌ها ۸۲ هزار و ۳۸۴ نفر است و همچنین در مساجد استان ۶۸۰ کتابخانه داریم که یک هزار و ۲۴۰ نفر اعضای ثابت کتابخانه‌ها هستند.
امیدی تأکید کرد: برخی از این کتابخانه‌ها با کتابخانه‌های عمومی استان رقابت می‌کنند و دارای تنوع موضوعی هستند که نمونه ان کتابخانه مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» واقع در پشت باغ جنت شیراز است.
وی افزود: در سال جدید «جشن کتاب» با حمایت استانداری و شهرستان‌ها راه‌اندازی خواهد شد تا مردم کتاب‌های فاخر خود را به کتابخانه مساجد اهدا کنند.
امیدی عنوان کرد: در سالی که گذشت سه‌شنبه‌های تکریم باهدف بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدای استان برگزار شد و اکران فیلم‌ها به‌صورت ویژه و فیلم‌های جشنواره «عمار» برای کانون‌های مساجد استان اکران شد و اکران ویژه فیلم در تالار «حافظ»، مخصوص کانون‌ها را در نظر داریم و نمایش «بیرق ماندگار» برای کانون‌ها امسال اکران شد.
وی ادامه داد: در مسابقه قرآنی مدهامتان، ۸۰۰ دانش‌آموز زیر ۱۶ سال کانون‌های فرهنگی مساجد فارس شرکت کردند که در رشته صوت و لحن، فارس رتبه کشوری آورده است.
امیدی اضافه کرد: امور مساجد دهه فجر و دهه کرامت توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس به انجام رسید و در بحث مبارزه با کرونا، روحانیون کانون‌های مساجد در تغسیل بیماران کرونایی اقدامات مؤثری به انجام رسانده‌اند.
وی تأکید کرد: در توزیع بسته‌های معیشتی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری سپاه و بسیج به‌صورت ماهانه فعالیت دارند و در بحث پرداخت معوقات و اجاره‌ها، کانون «مدینه النبی» شیراز به‌صورت ویژه عمل کرد که موردتوجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگرفته است.
امیدی ادامه داد: در رسیدگی به بیماران کرولایی و همراه بیمار بودن، برگزاری یادواره برخی شهدای دفاع سلامت مانند شهید «رحیمی»، شهیده مدافع سلامت، تجلیل از خانواده شهدای امنیت مانند شهید «جعفری» و شهید «رنجبر» با حضور در منزل شهدا، در حوزه مسائل ورزشی برگزاری چندین دوره مسابقه بین مساجد به‌صورت جام فوتبال و فوتسال سردار سلیمانی و سایر سرداران شهید، کانون‌های فرهنگی مساجد همواره میدان‌داری کرده‌اند.
وی با اشاره به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی نیز گفت: ۸۶ برنامه برای این برش فرهنگی در فارس تعریف‌شده که در سال جدید در حوزه فرهنگ، هنر و دستگاه‌های فرهنگی موظف به اجرای آن‌ها هستند و عمده برنامه‌ها، خانواده محور است که خانواده متعالی رویداد شاخص آن است.
امیدی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجری اصلی این طرح‌ها محسوب می‌شوند و چهار هزار و ۷۳۷ مسجد درگیر این ۸۶ طرح خواهند بود و محوریت کار خانواده متعالی، مسجد محور و محله تولید است.
این مسئول افزود: در سطح کشور برای طرح تعالی خانواده ۱۲ هزار میلیارد تومان تصویب‌شده است اما بودجه فارس در این خصوص هنوز مشخص و اعلام‌نشده است.

387715