خراسان رضوی استان برتر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد

در استان خراسان رضوی نمایشگاه هنرهای تجسمی، علاوه بر شهر مشهد به عنوان مرکز استان در ۱۵ شهر دیگر استان نیز برگزار شد و از هنرمندان سراسر استان استفاده گردید.

تصویر خراسان رضوی استان برتر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در دوره چهاردهم یکی از بخش های مهم جشنواره بخش تجسم هنر بود که در ۲۹ استان کشور با مدیر هنری منتخب هر استان و همکاری اداره کل استان ها برگزار شد، در مراسم اختتامیه مدیرکل برتر و مدیر هنری برتر معرفی شدند.

در استان خراسان رضوی این نمایشگاه ها علاوه بر شهر مشهد به عنوان مرکز استان، در ۱۵ شهر دیگر استان نیز برگزار شد و از هنرمندان سراسر استان استفاده گردید که بر این اساس محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان مدیر کل برتر در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و غلامرضا خلیلی به عنوان مدیر هنری برتر انتخاب شدند.

در این برنامه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری، هادی مظفری رئیس شورای سیاستگذاری و دیگر معاونان و مدیران هنری و فرهنگی، دبیران و داوران جشنواره و پیشکسوتان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برگزاری استانی جشنواره نقطه قوت بزرگی در چهارمین دوره از برگزاری بود و این گستردگی برگزاری نشان دهنده عدالت فرهنگی بود. عدالت فرهنگی یعنی اینکه بتوانیم در همه جای کشور پهناور عزیزمان زمینه‌ای برای بروز و ظهور جوانان مستعدمان را فراهم کنیم و این نگاه در جشنواره امسال رقم خورد.

رئیس شورای هنر افزود: امیدواریم با عزم قوی و برنامه ریزی‌های دقیق با نگاه محوری به دنبال تحقق شعارهایمان باشیم و سال آینده جشنواره‌های فجر با رونق بیشتر برگزار شود.

حضور جوانان مستعد در جشنواره از نقاط قوت آن است

اسماعیلی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره چهاردهم تجسمی فجر گفت: حضور قوی جوانان در کنار استادان یکی از نقاط قوت این جشنواره بود. امیدواریم کار آموزشی قوی و مدون باعث ظهور استعدادهای بیشتر در کشور شود. بر این اساس شورایی را برای آموزش تشکیل داده ایم و دوره‌های رایگان هنری در ۵۰ رشته در ۷۲ منطقه محروم را دنبال می‌کنیم.

تقویت اقتصاد فرهنگ، هنر و صنایع خلاق از محورهای اصلی وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقویت اقتصاد هنر و فرهنگ و صنایع خلاق از محورهای اصلی کار ما در وزارتخانه است. می‌دانیم این کار آفاتی داشته و دارد اما برای پایه‌ریزی یک کار سالم در حال برنامه‌ریزی و شکوفاسازی آن هستیم.

گفتنی است: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر 15 بهمن در ۳۰ استان کشور به دبیری سیدعباس میرهاشمی برگزار شد.

منبع :کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

387417