بزرگترین چرخ‌ و فلک جهان را ببینید

چرخ و فلک عین دبی یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین مکان‌هایی است که تاکنون به عمر خود دیده‌اید.
تصویر بزرگترین چرخ‌ و فلک جهان را ببینید

در می ۲۰۱۵ بود که امارات از ساخت بزرگترین چرخ و فلک دنیا خبر داد. اکنون پس از گذشت ۸ سال، مراحل ساخت چرخ و فلک عین دبی تمام شده و مدتی پیش، در تاریخ ۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ از این جاذبه تفریحی منحصربه‌فرد رونمایی شد. برای آشنایی با این جاذبه شگفت‌انگیز کشور امارات مطلب ما را همراهی کنید.

بزرگترین و لوکس‌ترین چرخ و فلک جهان

«عین دبی» (ain dubai) یا همان «چشم دبی» در جزیره مصنوعی بلوواترز قرار دارد. این چرخ و فلک از چرخ و فلک معروف «چشم لندن» الهام گرفته شده است، با این تفاوت که با ارتفاع بیش از ۲۵۰ متر، از چرخ و فلک لندن و همچنین چرخ و فلک لاس‌وگاس نوادا با ارتفاع ۱۶۷ متر بلندتر است.

ویژگی چرخ و فلک عین دبی

در چرخ و فلک عین دبی ۴۸ اتاقک یا کپسول وجود دارد که مجموعا ظرفیت ۱۷۸۰ مسافر را به‌طور هم‌زمان دارد و این ویژگی سبب شده تا هر دور کامل چرخ و فلک دبی حدود ۳۸ دقیقه طول بکشد. اتاقک‌های بزرگترین چرخ‌ و فلک دنیا، توسط شرکت هیوندا طراحی و ساخته شده‌اند. این اتاقک‌ها به نحوی هستند که بتوان چشم‌انداز زیبا و کاملی از آسمان خراش‌های دبی را مشاهده کرد. همچنین تمامی این اتاقک‌ها به سیستم تهویه هوا، وای فای و کفپوش چوبی مجهز هستند.
افراد زیر ۱۲سال فقط در صورتی امکان سوار‌شدن به عین دبی را دارند که یک همراه بالغ و بالای ۲۱ سال داشته باشند. همچنین در هر ۴۸ اتاقک چرخ و فلک عین دبی ظرفیت حمل ۴۰ نفر وجود دارد اما در حال حاضر، به دلیل شرایط کرونایی، در هر کپسول نهایتا ۱۰ نفر می‌توانند سوار شوند.

حقایقی جالب از چرخ‌ و فلک عین دبی

این جاذبه گردشگری در نوع خود منحصربه‌فرد است. طول تمامی کابل‌های سیمی به‌کاررفته در چرخ‌ و فلک عین دبی به حدود ۲۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. برای درک بزرگی این رقم می‌توانید به این موضوع فکر کنید که فاصله بین قاهره و دبی نیز ۲۴۰۰ کیلومتر است.
وزن هر کدام از اسپوک‌های (پره چرخ) چرخ فلک دبی ۵ تن است و طول هر کدام از آن‌ها بیش‌تر از یک زمین فوتبال است.
طوقه یا هسته مرکزی چرخ‌ و فلک دبی وزنی معادل با ۱۳ هواپیمای airbus a380s دارد.
در ساخت چرخ‌ و فلک عین دبی ۲۵ درصد فلز بیشتر نسبت به برج ایفل به کار رفته است. مجموعا بیش از ۹۰۰۰ تن فلز برای ساخت‌وساز عین دبی استفاده شده است.

386360