همزمان با سراسر کشور

آغاز آزمون سراسری مقطع دکتری دانشگاه‌ها در خراسان رضوی

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی اعلام کرد که آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این استان امروز ششم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
تصویر آغاز آزمون سراسری مقطع دکتری دانشگاه‌ها در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون،مرتضی ایمن شهیدی مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با رقابت ۱۱ هزار و ۷۱۶ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی و ۶ شهرستان این استان امروز ششم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مرتضی ایمن شهیدی افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۷۹ نفر مرد و پنج هزار و ۳۳۷ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۷۰۰ نفر از این داوطلبان در قالب ۱۱ حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می‌پردازند که هزار و ۸۷۰ نفر آن‌ها مرد و ۲ هزار و ۸۳۰ نفر زن هستند.

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: کمترین تعداد داوطلبان با جمعیت ۳۰۹ نفر نیز در دانشگاه صنعتی قوچان ثبت شده که از این تعداد ۱۲۱ نفر زن و ۱۸۸ نفر مرد هستند.

وی به حضور داوطلبان معلول نیز در این آزمون اشاره و بیان کرد: ۶۱ شهروند معلول در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ زن و ۲۶ مرد در حوزه آزمونی دانشگاه فردوسی مشهد که متناسب با شرایط آن‌ها فضاسازی شده در حال رقابت علمی هستند.

ایمن‌شهیدی افزود: ۹ هزار و ۲۰۶ داوطلب در شهر مشهد در این آزمون حضور دارند که چهار هزار و ۳۲۲ نفر آن‌ها زن و چهار هزار و ۸۸۴ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: ۶۱۷ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه تربت حیدریه، ۶۸۳ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری، ۳۰۹ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی قوچان، ۳۱۴ نفر در حوزه امتحانی شهر کاشمر و ۵۸۷ نفر در حوزه دانشگاه نیشابور در آزمون دکتری امروز شرکت می‌کنند.

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون امروز مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در بهترین شرایط ممکن برگزار و فاصله میان صندلی‌های داوطلبان، تب‌سنجی آن‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی در حوزه‌های امتحانی رعایت و اجرا شده است.

منبع: صداوسیما

386029