معاون امور تعاون وزارت تعاون:

باید بر اساس برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاونی ها 25 درصد باشد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که بخش تعاونی مظلوم واقع شده بطوریکه بر اساس برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاونی‌ها باید ۲۵ درصد باشد، اما اکنون سهم این بخش حدود چهار درصد است.
تصویر باید بر اساس برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاونی ها 25 درصد باشد

به گزارش سایت خبری پرسون،مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با مسوولان و تشکل‌های تعاونی شهرستان سبزوار افزود: این خط اعتباری از محل افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و تنظیم سود‌های بانکی ابلاغ شده است.

وی گفت: با توجه به این خط اعتباری، سهم تعاونی‌های مختلف مشخص و با رویکرد حمایت از آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و کسب درآمد گفت: بخش تعاونی مظلوم واقع شده بطوریکه بر اساس برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاونی‌ها باید ۲۵ درصد باشد، اما اکنون سهم این بخش حدود چهار درصد است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مشکلات تعاونی‌های شهرستان سبزوار عدم همراهی دستگاه‌های دولتی در پرداخت تسهیلات و دشواری ضمانت‌های بانکی است.

مسکنی گفت: همچنین برخی تعاونی‌ها نیاز به کار ریشه‌ای و ترمیمی دارند بطوریکه بر مبنای مصوبه مجلس تعاونی‌ها مشمول ۲۵ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند در حالی که در مواردی این موضوع محقق نشده است.

وی افزود: همچنین موضوع روابط کار و سختی مشاغل از دیگر مشکلات بخش تعاونی‌های سبزوار است که از طریق استان و ستاد وزارتخانه پیگیری می‌شود.

در مجموع ۹۶۰ شرکت تعاونی در سبزوار ثبت شده که سرمایه ثبتی اولیه آن‌ها ۱۰۱ میلیارد ریال با عضویت بیش از ۴۱۰ هزار نفر است و از طریق فعالیت این واحد‌ها برای ۱۳ هزار و ۱۷۶ نفر اشتغال ایجاد شده است

منبع :صداوسیما

384760