بهترین چیدمان برای یک آشپزخانه کوچک

همه ما می‌دانیم که کار کردن و پخت و پز در یک آشپزخانه کوچک تا چه اندازه می‌تواند سخت باشد بخصوص زمان‌هایی که مهمان داریم و لازم است برای پذیرایی از مهمان غذا به میزان زیادتری آماده کنیم.
تصویر بهترین چیدمان برای یک آشپزخانه کوچک

به گزارش سایت خبری پرسون، گاهی با انجام چند کار کوچک در آشپزخانه می‌توان از نهایت فضای آشپزخانه‌های کوچک هم به نحو احسن استفاده کرد. می‌پرسید چه کارهایی؟ اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید ما به چند عملکرد مفید در بازسازی آشپزخانه قدیمی اشاره خواهیم کرد که کمک می‌کند تا بتوانید از حداکثر فضای آشپزخانه خود بهترین استفاده را داشته باشید.

چگونه از فضای آشپزخانه بهترین استفاده را داشته باشیم؟

آشپزخانه همیشه یکی از قسمت‌های مهم در هر خانه‌ای به شمار می‌آید زیرا پخت و پز و تهیه صبحانه، ناهار و شام و همچنین شست و شو و آماده سازی مواد غذایی در این قسمت از خانه انجام می‌شود و در ساعات مختلف اعضای خانواده برای صرف غذا دور هم جمع می‌شوند. حال اگر آشپزخانه کوچک باشد انجام تمامی این کارها با سختی روبرو خواهد شد. از دیگر مشکلات آشپزخانه‌های کوچک نیز آن است که به سرعت دچار ریخت و پاش و شلوغی می‌شود و این موضوع خودش را در یک آشپزخانه کوچک نسبت به آشپزخانه‌ بزرگ بیشتر نشان می‌دهد.

اما نکته مهم آن است که با یک فضاسازی درست می‌توان شرایطی را فراهم کرد که ابزار و وسایل آشپزی، مواد غذایی و .. به درستی در جای خود قرار گیرند. به این ترتیب هنگامی که نظم در آشپزخانه برقرار گردد و همه چیز در جای درست باشد هیچگاه دور و اطراف شما شلوغ نشده و آشپزخانه به هم ریخته و کوچک نشان داده نمی‌شود. از جمله کارهایی که برای بازسازی و دکوراسیون خانه انجام می‌شود تا فضای کاربردی‌تری در اختیارتان قرار گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رنگ کابینت‌ها:

برای آن که آشپزخانه کوچک خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد بهتر است در بازسازی آشپزخانه سعی کنید از کابینت‌هایی با رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و یا رنگ‌هایی که فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند، استفاده کنید و از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای تیره و سورمه‌ای و .. بپرهیزید.

استفاده از کاشی و سرامیک‌هایی با رنگ روشن برای کف و دیوارها:

دیوار و کف آشپزخانه سهم بزرگی در فضاسازی آن دارد، بنابراین سعی کنید از کاشی و سرامیک با رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده‌تر که از تاریک و شلوغ شدن آشپزخانه کوچک شما جلوگیری می‌کند استفاده نمایید.

شیوه قرارگیری کابینت‌ها و وسایل بزرگ:

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بهتر است سعی کنید محل قرارگیری اجاق گاز، لباسشویی، سینک ظرفشویی و کابینت‌ها را به گونه‌ای طراحی کنید که هنگام کار تداخلی ایجاد نشده و باعث به هم ریختگی در آشپزخانه نشود. از گوشه‌های آشپزخانه و هر فضایی که می‌توانید برای طراحی و نصب کابینت استفاده کنید تا ابزار و وسایل آشپزی شما جای مناسبی داشته باشند.

نورپردازی مناسب:

نور در کل خانه بخصوص در فضای آشپزخانه سهم مهمی دارد. از آن جا که شما زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانید بهتر است در بازسازی آشپزخانه نور بیشتری برای آن در نظر بگیرید. اگر آشپزخانه دارای پنجره است، آن را با پرده‌های ضخیم نپوشانید و به جای پرده از انواع شید استفاده کنید به این صورت نه تنها جای زیادی را نخواهد گرفت بلکه می‌توانید در صورت نیاز آن را ببندید. اگر آشپزخانه کوچک شما پنجره ندارد نیز می‌توانید با نورپردازی اصولی و درست و همچنین استفاده از لامپ‌های کم مصرف نور مناسبی را برای آن تامین نمایید.

استفاده از قفسه بندی و شلف‌ در آشپزخانه:

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای بهینه سازی دکوراسیون آشپزخانه کوچک، استفاده از قفسه‌بندی در کابینت‌ها و نصب شلف روی دیوارهایی است که خالی هستند. اما به این نکته باید توجه داشته باشید که چیدمان ظروف و وسایل شما داخل شلف‌ها نباید به گونه‌ای باشد که به شلوغ‌تر نشان دادن آشپزخانه شما کمک نماید.

استفاده از میز مخفی در کابینت:

یکی دیگر از راهکارهایی که سبب می‌شود آشپزخانه کوچک شما بزرگتر به نظر برسد، قرار ندادن میز غذاخوری در وسط آن است. اما طبیعتا آشپزخانه به میز برای صرف غذا نیاز دارد. راهکار ما برای در نظر گرفتن میز در دکوراسیون آشپزخانه کوچک استفاده از میز مخفی و تاشو در طراحی و بازسازی آشپزخانه است. به این ترتیب هر گاه نیاز به استفاده از میز غذاخوری دارید می‌توانید آن را بیرون کشیده و سپس آن را جمع نمایید.

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه از کجا کمک بگیریم؟

اگر خودتان می‌توانید برای فضای آشپزخانه کوچک‌تان طراحی مناسبی را انجام دهید به طوری که همه وسایل شما به خوبی در جای خود قرار بگیرد که عالی است. برای این امر می‌توانید سری به سایت بسپار که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت بزنید. در این سایت می‌توانید شرکت‌های تامین کننده انواع متریال را بیابید و خرید خود را از آن‌ها انجام دهید. اما اگر ترجیح می‌دهید این کار را به طراحان دکوراسیون داخلی بسپارید بهتر است مجموعه‌ای را انتخاب کنید که ضمن ارائه یک طرح کاربردی و بهینه بتواند متناسب با نظر و سلیقه شما از متریال و وسایل استاندارد و کاربردی در آشپزخانه و سایر بخش‌های خانه استفاده کرده و چیدمان زیبا و بی نظیری را به شما ارائه نماید. در سایت بسپار همچنین می‌توانید شرکت‌های فعال در زمینه دکوراسیون داخلی را بیابید و کار طراحی آشپزخانه کوچک خود را به مجموعه‌های معرفی شده در این سایت بسپارید.

بسپار چه سایتی است؟

وب سایت بسپار در واقع یکی از سایت‌های فعال در زمینه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در ساخت و ساز به شمار می‌آید که توانسته است در مدت فعالیت خود از سال 1392 تاکنون به یکی از مجموعه‌های تبلیغاتی در خصوص معرفی شرکت‌های مختلف در زمینه صنعت ساختمان تبدیل شود، به طوری که شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف صنعت ساختمان می‌توانند برای درج رپورتاژآگهی و همچنین تبلیغات خود از این سایت استفاده نمایند. از آن جا که مشتریان به دنبال مجموعه‌ای اختصاصی در این حوزه هستند، بسپار توانسته است کمک نماید تا مشتریان بتوانند به راحتی به فروشندگان و تولیدکنندگان مصالح و متریال مختلف در صنعت ساختمان دست یابند. شما هم می‌توانید با مراجعه به وب سایت بسپار به آدرس الکترونیکی https://www.bespar.net/ فعالیت خود را معرفی کرده و یا از مجموعه‌هایی که معرفی شده‌اند خرید خود را انجام دهید.

382568